לצד שיעורי הפריון הגבוהים בישראל, העומדים על 3.05 לידות לכל משפחה וכ־180 אלף תינוקות בשנה - מתפתחת טכנולוגיה רפואית מתקדמת, שמטרתה לשפר את תחום ההריון והלידה. כנס חדשנות וטכנולוגיה בבריאות האישה, שייערך בסוף החודש ביוזמת בית הספר האקדמי לסיעוד שמיר וארגון המיילדות בישראל, יכלול הרצאות בתחום.

בין היתר, ידברו המרצים על ניצול הידע המדעי וחידושיו לטובת בריאות האישה, על בינה מלאכותית לטובת הפריה חוץ־גופית, וכן על שימושים חדשים באולטרסאונד. בנוסף יכלול הכנס גם פאנל בנושא "מיילדות בחזית הקידום הטכנולוגי בבריאות האישה".

קרן פז־דדו, מיילדת ובכירה בארגון המיילדות, וגנית ברוכין, מיילדת ומרכזת קורס סיעוד האישה מבית הספר האקדמי לסיעוד שמיר, הסבירו: "חשוב לנו שאחיות ומיילדות העתיד יכירו מקרוב את פסגת הטכנולוגיה בתחום, על מנת שיגיעו לבתי החולים כשהם מצוידות בידע הכי מתקדם שיש".

יפעת הדר־רובננקו, מיילדת בחדר לידה במרכז הרפואי בילינסון ויו"ר ארגון המיילדות בישראל, הוסיפה: "הודות לחדשנות הטכנולוגית, תחום בריאות האישה מתפתח ללא הרף. המדע מציע היום אמצעים רבים הפועלים לטובת היולדת והתינוק, וחשוב לנו שהמיילדות יכירו אותם מקרוב".
בית הספר האקדמי לסיעוד שמיר אסף הרופא הוא ביה"ס המוביל בישראל בלימודי מקצועות הסיעוד, וזכה בתואר "בית ספר מצטיין" מטעם משרד הבריאות. הקמפוס לסיעוד מסונף לפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית והפך למוסד אקדמי המכשיר בוגרים בסיעוד.

ארגון המיילדות בישראל הוא האיגוד המקצועי המייצג של 1,400 המיילדות בבתי החולים הציבוריים בארץ, מיילדות הבית והקהילה. בימים אלו מקדם הארגון מודל ליווי הריון רציף לנשים ביחד עם משרד הבריאות, קופות החולים והאיגוד הישראלי למיילדות וגינקולוגיה, תוך יצירת פרוטוקול אישי, עבור כל אישה במהלך כל ההריון ולא רק ברגע השיא של הלידה.

במקביל פועל הארגון לשינוי התקינה של המיילדות ליחס של מיילדת לכל יולדת, כמקובל במדינות מפותחות, במטרה לשפר את המצב היום בארץ שבו כל מיילדת מטפלת בשלוש־ארבע יולדות במקביל.