"הקקאו מספק מקור טוב לאבץ, החשוב לחיזוק מערכת החיסון והלב ולתהליכים אנזימטיים רבים בגוף", אומרת ד"ר רלי אבל, דיאטנית בכירה של שירותי בריאות כללית במחוז המרכז, לקראת יום השוקו הבינלאומי שיחול מחר (שלישי).

אגוזי הקקאו מוצאם באזור באמזונס והא גדל במזג אוויר חם ולח. "הקקאו הוא צמח שהשתמשו בו כבר אלפי שנים החל משבט המאיה בדרום אמריקה ואח"כ כשעבר לשימוש באירופה", היא מציינת. לדבריה, הקקאו עשיר ביותר במינרלים, כגון מגנזיום, ברזל, סידן, אבץ, נחושת, אשלגן, אבץ נחושת וכרום. "הכרום מאזן ומייצב את רמות הסוכר בדם ושאר המינרלים חשובים ביותר לכל תפקודי גופנו באשר הם. הוא גם עשיר בנוגדי חמצון רבים", היא מסבירה.

"המגנזיום ידוע כתומך בלב, מרפה כאבי שרירים, מקל על כאבי מחזור וכאבי ראש, עוזר בבנייה של עצמות חזקות, משפר זרימת דם ואספקת חמצון ומעבר רכיבי תזונה לכל המערכות בגוף. הברזל מצוי בקקאו בכמות מאוד גבוהה וכידוע הוא אחד מנשאי החמצן בגוף שמונע אנמיה", היא מסבירה.

ד"ר אבל מוסיפה כי בשוקולד מריר יש 36 מ"ג ברזל ל־100 גרם ובאבקת קקאו ללא סוכר יש 17.4 מ"ג ברזל, המהווים כמעט 100% מהתצרוכת המומלצת. באבקת קקאו יש 6.8 מ"ג אבץ ב־100 גרם שהם כ־50% מהמנה המומלצת. "הקקאו מכיל רכיבים תזונתיים נוגדי דיכאון ומעודדים מצב רוח טוב", היא מסבירה.

לדבריה, הקקאו מכיל אשלגן בכמות גבוהה ולכן חשוב כמחזק את הלב ומעכב תהליכי חמצון של הכולסטרול הרע ומונע סתימת כלי דם.