הכתבה נכתבה בשיתוף ד"ר רם קיילוס

בעקבות הריון ולידה ישנם תופעות כגון עודפי עור, כיסי שומן, שרירי בטן רופפים ומראה של שדיים נפולים וריקים. סך כל ההליכים המרכיבים את ניתוח המהפך האימהי, המאמי מייקאובר, יכולים להשיב לחזה שלך זקיפות ומלאות, לסייע לך לשוב לבטן חלקה, להסיר עודפי עור, ועוד. אך מתי הזמן הטוב ביותר לעבור ניתוח כזה?

אם את שוקלת לעבור ניתוח מאמי מייקאובר, כדאי שתשאלי את עצמך ראשית את השאלות הבאות כדי לוודא שאת אכן עומדת לבצע אותו בזמן הנכון ביותר:

האם השדיים שלך מוארכים?
פעמים רבות, השדיים שלנו נותרים מוארכים ומרוקנים לאחר התנודות הקיצוניות בגודלם בזמן ההריון, הלידה וההנקה והטראומה הנגרמת להם במהלכם. השדיים העגולים, הקומפקטיים והזקופים שהיו לך פעם עלולים להימתח ולשקוע, בעוד שאזור הפטמות והעטרות גדל וזז כלפי מטה. ניתוח הרמת חזה, עם או בלי הגדלה, מבוצע כדי להשיב לך את השדיים הצעירים והזקופים שהיו לך לפני ההריון והלידה.

האם שרירי הבטן שלך מופרדים?
לעתים קרובות, הריון גורם למצב המכונה היפרדות בטנית (diastasis recti). במצב זה מתרחשת פגיעה בשריר הבטן הישר, חלה היפרדות והתרחקות של שני צידי השריר והרחבת השטח העובר ביניהם.  זהו מצב שאינו ניתן לתיקון על ידי פעילות גופנית ותרגילי בטן. ניתוח מתיחת בטן הוא חלק מהליך המאמי מייקאובר, ובא לתקן את ההפרדה בשריר. במהלך הניתוח גם מוסרים עודפי עור בטן רפוי שלרוב כוללים גם סימני מתיחה.

האם יש לך כיסי שומן לא רצויים?
הריון גורם לשינויים דרסטיים בגופך, ומאפשר לכיסי שומן להתפתח במקומות שבהם אולי לא היה לך שומן לפני כן. למרבה הצער, גם אם את מוצאת את הזמן לשלב תזונה בריאה ופעילות גופנית באורח החיים שלך, אזורים מסוימים של שומן בגופך יכולים להיות עמידים מאד ולא תוכלי להיפטר מהם אלא באמצעות הליך שאיבת שומן, שגם הוא חלק מהמאמי מייקאובר.

מתי ילדת בפעם האחרונה?
לגוף שלך לוקח זמן להחלים אחרי לידה. למרות שזה אולי נשמע מושך לקפוץ לשולחן הניתוחים מייד לאחר הלידה, חשוב להתאזר בסבלנות. אשה בריאה ובכושר תחלים טוב יותר מאשה שגופה עדיין מתאושש מהריון ולידה.

בנוסף, איכות תוצאות הניתוח תשתפר ככל שתהיי קרובה יותר למשקל תקין. אם עלית במשקל במהלך ההריון, ייתכן שתרצי ראשית לנסות ולרדת במשקל באופן טבעי לפני שתפני לניתוח. רוב המנתחים ממליצים לחכות שישה חודשים עד שנה לאחר לידה עד לביצוע ניתוח מאמי מייקאובר.

האם את יכולה להתמודד באופן סביר עם תקופת ההחלמה שתידרש?
כל אם טרייה נתקלת בקשיים בטיפול בתינוק. אין לך רגע פנאי ואת לא זוכה למספיק שעות שינה. כל חייך סובבים סביב הטיפול ברך הנולד, לטובה ולרעה. קשיים אלו יכולים להכביד מאד על מי שזקוקה להתאושש ולהחלים מניתוח. ניתוח מאמי מייקאובר דורש מנוחה של לפחות כמה שבועות, שבהם לא תוכלי לסחוב, להרים, לשחק ולטפל בילדייך לבד. תהיי חייבת לוודא שמבוגר נוסף יוכל להיות בסביבתך כל הזמן ולסייע בכל הפעולות הכרוכות בטיפול בתינוק.

האם סיימת להביא ילדים לעולם?
שאלה זו היא קריטית בהחלטה על ניתוח מהפך אימהי. הריונות נוספים בעתיד ישפיעו בוודאות על תוצאות הניתוח שלך. מומלץ מאד לדחות כל הליך כירורגי עד שתהיי בטוחה שלא יהיו עוד הריונות בעתידך.

צאי למסע המהפך שלך
לאחר קריאה ומענה על השאלות הללו ואחרות, את מוכנה עתה להחלטה הסופית על ביצוע הניתוח. אם את חושבת שניתוח מאמי מייקאובר עשוי להתאים לך ולמטרות האסתטיות שלך, קבעי פגישה עם מנתח פלסטי מוסמך ומנוסה להתייעצות. אנו, צוות מרפאת ד"ר קיילוס, נשמח לייעץ ולענות על כל שאלה. פני אלינו לקביעת פגישת ייעוץ ראשונית.

למידע נוסף אודות ניתוחי מאמי מייקאובר – לחצו כאן

*התוכן בערוץ זה אינו מהווה חוות דעת מקצועית, המלצה, תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי.

הכתבה נכתבה בשיתוף ד"ר רם קיילוס