"עבור חלק מאיתנו, כשאנו אומרים 'במהלך כל החודש הבא אני מפסיק לשתות', אנחנו לרוב לא מצליחים לעמוד בזה", מציין נוירופסיכולוג מאוניברסיטת קולומביה.

להלן עצות המומחים, כיצד בכל זאת נוכל לעמוד במטרות שהצבנו לעצמנו, אשר מומלצות וחיוניות לבריאות הגוף: 

1. תהיו מודעים לסיבות: המטרה לנגד עינינו צריכה להיות ברורה על מנת שנצליח לעמוד בה, מסביר חבר בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת הרווארד: "סביר להניח שהמטרות יושגו אם הן באמת רלוונטיות לך כפרט ולא מטרות מופשטות כמו 'אני צריכה להפסיק לשתות כי שתייה זה רע'".

2. הגדירו לעצמכם מטרות 'חכמות': הגדירו יעדים ברי השגה, כגון צמצום בשתייה במהלך שלושה ימים ולא הימנעות מוחלטת. הגדירו יעדים הניתנים למדידה, תהיו רלוונטיים - כיצד הימנעות משתייה תעזור לי בחיי? והציבו מסגרת זמן הגיונית להשגת המטרות.

3. שתפו את מטרותיכם עם אנשים נוספים: תיידעו אנשים נוספים במעגל החברים והמשפחה הקרוב על המטרות שהצבתם לעצמכם, הכריזו על כך במדיה החברתית ותדווחו על התקדמותכם.

4. מצאו תחלופות: החלפת המשקה האלכוהולי, שעלול לעיתים קרובות להיות מזוהה עם חגיגה ודבר מה 'כיף', במשהו חגיגי וטעים באותה מידה.

5. עקבו אחר ההתקדמות שלכם: גם אם בסופו של דבר לא תצליחו להימנע לחלוטין משתיית אלכוהול, מעקב אחרי הרגשות והדחפים יכולים לשים זרקור על הטריגר שיוצר אותם.

6. התחקו אחרי הסימפטומים שמופיעים אצלכם: אם אתם מזהים שצצים אצלכם סימפטומים שליליים כתוצאה מהימנעות משתיית אלכוהול, יכול להיות שאתם זקוקים לעזרה מקצועית, וטיפול בשתייה כבדה.