משך שנים נאבק ארגון א.ב.א (איגוד בתי אבות ודיור מוגן) על זכאות המחלקות הסיעודיות בבתי האבות להעסיק כוח אדם מחו"ל במקצועות הסיעוד. 

בשל העובדה שישראלים נמנעים כמעט לחלוטין מלהיכנס לתחום, בתי האבות סבלו ממחסור מתמשך בכוח אדם של כ־8,000 מטפלים, והצוות סיעודי כרע תחת העומס.

ביולי 2020 קיבלה ממשלת נתניהו־גנץ עם שר הפנים אז והיום, יו"ר ש"ס אריה דרעי, החלטה שאישרה לראשונה הקצאת 2,500 היתרים להעסקת עובדים זרים לענף המוסדות הסיעודיים. עוד החליטה אז הממשלה, בשיתוף יו"ר ועדת הכספים של הכנסת אז והיום, יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני, לפעול לביטול האגרות השנתיות לרשות האוכלוסין וההגירה על העסקת המטפלים הזרים.

ההחלטה התקבלה משום שבתי האבות הסיעודיים טענו אז, וטוענים גם כיום, כי הם אינם יכולים לעמוד בתשלום זה בשל מצבם הכלכלי הרעוע, בפרט על רקע ההוצאות הרבות שהביא איתו משבר הקורונה, שחלקן נמשכות עד היום. בפועל, האגרות בוטלו כהוראת שעה רק עד מרץ 2022 לדרישת משרד האוצר.

כעת פונים ראשי א.ב.א ישירות לראש הממשלה בנימין נתניהו, ובמכתב ששלחו אליו הם מציינים: "לצערנו הכנסת והממשלה הקודמות לא השכילו להבין את חשיבות ביטול האגרות, וביטולן לא הוארך מעבר למרץ האחרון. זאת על אף אזהרתנו כי מדובר בגזר דין מוות על בתי האבות, ותוך פגיעה בעשרות אלפי זקנים סיעודיים".

יו"ר א.בא יולי גת והמנכ"ל נחי כץ כתבו לראש הממשלה: "הנחית ב־2020 להסיר את החסמים והמגבלות להבאתם של עובדים זרים שיעסקו בסיעוד, וכעת אנו קוראים לעזרתך והתערבותך הדחופה להשבת הפטור מאגרה בגין העסקת המטפלים במוסדות, בכדי שנוכל להעניק להורים של כולנו את הטיפול הטוב לו הם זקוקים וראויים".