לרגל שבוע המודעות לקידום המאבק בסרטן צוואר הרחם, החלה האגודה למלחמה בסרטן להגיש עובדות מעודכנות ומחקרים מדעיים. באגודה מדגישים כי בעזרת התחסנות, מניעה וגילוי מוקדם ניתן לשאוף למיגור של סוג הסרטן הזה בישראל.

בעשור האחרון עלה מספר הנשים שאובחנו עם נגע טרום סרטני בצוואר הרחם בישראל בכ־30%, בעיקר בעקבות האבחון המוקדם. מדי שנה מתגלות בישראל כ־ 1,200 נשים עם מצב טרום סרטני של צוואר הרחם.

על פי הערכת האגודה למלחמה בסרטן, בשנת 2022 אובחנו כ־ 300 נשים עם סרטן צוואר הרחם. על פי נתוני משרד הבריאות, בשנת 2018 אובחנו בישראל 251 נשים ולפני כעשור, בשנת 2012 , אובחנו כ־ 231 נשים עם המחלה. בקרב נשים יהודית שיעורי התמותה מסרטן צוואר הרחם היו יציבים בעשור האחרון.

על פי הערכת האגודה למלחמה בסרטן, בשנת 2022 נפטרו כ־ 100 נשים מסרטן צוואר הרחם. על פי נתוני משרד הבריאות, בשנת 2018 נפטרו 96 נשים ולפני כעשור, בשנת 2012 , נפטרו כ־ 76 נשים מהמחלה.

פרופ' טליה לוי, מנהלת היחידה לגינקולוגיה אונקולוגית, במרכז הרפואי וולפסון, וחברת ועדת העדכון לנושא גינקואונקולוגיה באגודה למלחמה בסרטן, הסבירה: "הגורם העיקרי להתפתחות סרטן צוואר הרחם הינו וירוס הפפילומה. בדיקות לנוכחות וירוס הפפילומה ופאפ מצוואר
הרחם הן בדיקות חיוניות שנועדו למנוע התפתחות סרטן צוואר הרחם באמצעות זיהוי שינויים מוקדמים, שעלולים להפוך לגידול סרטני אם לא יטופלו בזמן".

משה בר חיים, מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן, הוסיף כי "בכל חודש נפטרות בישראל כ־ 8 נשים מסרטן צוואר הרחם, אנחנו יודעים שהתחסנות, וגילוי מוקדם מפחיתים באופן דרמטי את הסיכון לחלות. מדובר בסוג של סרטן שניתן לשאוף למיגור שלו".