הקינמון משמש רבים לאפיית עוגות ובישול מאכלים מלוחים, מופק מהקליפה הפנימית של עצי קינמון שנמצאים בהרי ההימלאיה ובאזורים הרריים אחרים, כמו גם ביערות הגשם וביערות אחרים של דרום סין, הודו ודרום מזרח אסיה. בנוסף לטעם הייחודי של הקינמון, יש לו כמה תכונות מועילות.

באתר Medical Express פורסם כי לקינמון יכולות להיות תכונות מועילות נוספות לבריאות האדם, שכן מחקרים מראים כי לקינמון יש תכונות אנטי-דלקתיות, נוגדות חמצון ואנטי-סרטניות, והוא יכול גם לחזק את מערכת החיסון. תוצאות של מחקרים מדעיים שבוצעו הראו גם שתרכובות ביו-אקטיביות של קינמון יכולות לשפר את תפקוד המוח - במיוחד זיכרון ולמידה, אך תוצאות אלו טרם הוכחו בוודאות.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

קינמון (צילום: אינג אימג')
קינמון (צילום: אינג אימג')

צוות של חוקרים בינלאומיים במדעי הרפואה סקר לאחרונה כמה מחקרים קודמים שחקרו את השפעות הקינמון על תפקוד קוגניטיבי. תוצאות הניתוחים שלהם מדגישות את הערך הפוטנציאלי של קינמון במניעה או הפחתת זיכרון או ליקוי למידה.

ההשפעה החיובית של קינמון ומרכיביו

רוב המחקרים שנבדקו באופן שיטתי העלו כי קינמון יכול להשפיע באופן חיובי הן על הזיכרון והן על התפקוד הקוגניטיבי. לפי החוקרים, תוצאות המחקר הראו ששימוש בקינמון או במרכיביו, כמו אאוגנול, קינמלדהיד וחומצה קינמית, יכולים להוביל לשינוי חיובי בתפקוד הקוגניטיבי. יתרה מכך, הוא יכול לשמש כתוספת בטיפול במחלות קשורות. עם זאת, יש צורך לבצע מחקרים נוספים בנושא זה.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<