חברת באטרפליי מדיקל מיוקנעם פיתחה שתל אורולוגי ייחודי בצורת פרפר, לטיפול מהיר ויעיל בתסמיני ערמונית מוגדלת, שקיבל את אישור משרד הבריאות ותקינה אירופאית (CE Mark). השתל מוחדר לשופכת הערמונית בהליך שאורך מספר דקות אשר ניתן לבצעו במשרד הרופא, דוחק לצדדים את הרקמה החוסמת וכך מאפשר זרימה תקינה של שתן. החברה, שעורכת ניסוי רב מרכזי לקראת קבלת אישור FDA, מצרפת לראשונה לניסוי זה מרכז מחוץ לארצות הברית - בית החולים רפאל בתל אביב.

ערמונית מוגדלת הגורמת לקשיים במתן שתן נחשבת לאחת המחלות הנפוצות ביותר בקרב גברים מגיל 50 ומעלה. לדברי עידן גבע, מנכ״ל חברת Butterfly Medical: "כ-70 מיליון גברים בעולם סובלים מהתופעה של פרוסטטה מוגדלת, מתוכם 15-12 מיליון רק בארצות הברית. בפועל, המספרים הרבה יותר גדולים, משום שגברים רבים מעדיפים להימנע מצורות הטיפול המקובלות ולהמשיך לסבול".

הטיפולים הקיימים כיום כוללים בעיקר תרופות והתערבות ניתוחית, שלהן תופעות לוואי וסיבוכים רבים. "היתרון של הטיפול שלנו הוא בהליך הקצר והפשוט, המספק פתרון לבעיה ללא פגיעה באיכות חיי המין של המטופל. השתל קבוע, אך ניתן להוצאה במידה והשיפור שהושג לא תואם את ציפיות המטופל", אמר גבע.

השתל אותו פיתחה החברה מותקן בשופכת הערמונית, דוחק לצדדים את האונות החוסמות, ומאפשר זרימה תקינה של שתן. מחקר קליני שביצעה החברה הראה תוצאות קליניות טובות והדגים בהצלחה רבה את פשטות הטיפול ומהירותו, את רמת הבטיחות המצוינת ואת עדיפותו הגדולה על הטיפולים הקיימים היום בשוק. הליך החדרת השתל נעשה באמצעות הציסטוסקופ של הרופא, מה שהופך את ההליך לאינטואיטיבי עבור כל אורולוג, דורש הכשרה קצרה מאד ומאפשר את ביצוע ההליך במרפאה, תחת הרדמה מקומית בלבד.

בסוף 2018 החלה החברה בניסוי רב-מרכזי בישראל שנמשך כבר ארבע שנים, שאליו גויסו בינתיים קרוב למאה גברים הסובלים מערמונית מוגדלת. עד כה, נרשם אצלם שיפור משמעות בתסמינים.

פרופ' דוד מרגל, המנהל הרפואי של בית החולים רפאל ומנהל המרכז לבריאות הגבר בבית החולים: "מדובר במחקר שנמצא בשלב השלישי והאחרון לפני אישור של ה-FDA ואנחנו בעצם המרכז הראשון בארץ שמבצע ניסוי כזה וגאים להיות בחזית הטכנולוגית".