בדיון בוועדת הבריאות בכנסת בנושא מיגור האלימות נגד צוותים רפואיים, מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, תיאר הבוקר (שלישי) את הפעולות והמהלכים שקודמו בתקופה האחרונה במטרה למיגור התופעה, והבהיר: "אלימות פיזית או מילולית כלפי אנשי צוות רפואי היא תופעה חמורה, בלתי נסבלת ומשרד הבריאות יפעל בכל הדרכים האפשריות כדי להבטיח את שלום הצוות המטפל והמטופלים עצמם".

בין הפעולות שננקטו במטרה למיגור התופעה, היו הצבת שוטרים בכל בתי החולים הכלליים בישראל, קודמה חקיקה להחמרת ענישה והוקצו בנוסף משאבים רבים למיגור התופעה גם במרפאות הקהילה. כמו כן, החל לפעול "דסק" לניהול תלונות על אלימות במטה משרד הבריאות, שמטרתו ריכוז אירועי האלימות במערכת הבריאות, מעקב פרטני אודות התלונות, כתבי האישום והתהליכים המשפטיים הנלווים לכך.

בנוסף, נודע כי יפתח "קו חם" לדיווח על אירועי אלימות כנגד צוות רפואי שיופעל על ידי מוקד קול הבריאות.

משה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד הבריאות מסר: "אלימות פיזית או מילולית כלפי אנשי צוות רפואי היא תופעה חמורה, בלתי נסבלת ומשרד הבריאות יפעל בכל הדרכים האפשריות כדי להבטיח את שלום הצוות המטפל והמטופלים עצמם. צוותי הרפואה וגם אנשי משרד הבריאות חשופים להתנהגות ביריונית ואלימה במרחב הפיסי, ברשת ועוד. לא משנה כמה משאבים נשקיע במערכת וכמה מטפלים יהיו - בלי ביטחון ותחושת ביטחון לא נוכל לתת מענה רפואי טוב לאזרחים".

"בנושא הזה אין צדדים", הוא המשיך, "כולנו באותו צד ופועלים למען אותה מטרה. עשינו צעדים רבים וסקרנו אותם כאן, אבל כרגע במבחן התוצאה אנחנו רואים שהביטחון לא הושג. האלימות זו לא תופעה שנוצרת בבתי החולים, זו השתקפות של תופעות חברתיות רחבות יותר. זה לא מוריד מהצורך והאחריות שלנו להתמודד איתה, אבל יש חשיבות גדולה להגדרה של אפס סובלנות שלנו כחברה לאלימות, של הכנסת כמייצגת את החברה וגם במעגלים נוספים. על כולנו לגלות אפס סבלנות לאלימות".