לסוכרתיים יש נטייה למערכת חיסונית חלשה יותר במזג אוויר קר יותר, מה שאומר שהם עלולים להידבק במחלה מדבקת בקלות רבה יותר. אפילו "הצטננות" פשוטה וכאב גרון מספיקים כדי להעלות את רמת הסוכר בדם שלנו. הקור גם גורם לזרימת דם חלשה יותר באופן כללי, תוסיפו לזה את הרצון להישאר מתחת לפוך בימים קרים והיעדר פעילות גופנית וכך יוצא שבעונת החורף יש חשש להפחתת היעילות של האינסולין אצל סוכרתיים. 

בנוסף לכל זה, האינסולין שסוכרתיים זקוקים להזריק יכול להתקלקל בקור וציוד הסוכרת שלנו יכול להינזק. 

להלן כמה טיפים שיעזרו לכם לנהל את רמת הסוכר בדם ואת הסוכרת במזג האוויר הקר.

להגביר את מערכת החיסון

מערכת חיסונית חלשה פירושה נטיית יתר למחלות, מחלה פירושה שרמת הסוכר בדם עולה והמשמעות של הדבר שהגוף זקוק ליותר אינסולין. רמות הסוכר הגבוהות עלולות לגרום להתייבשות ואף לחמצת קטוטית סוכרתית. לכן, חיוני לתת לגוף את הסיכוי הטוב ביותר להילחם בזיהומים. התחסנו בכל שנה נגד נגיף השפעת.

ניתן גם לעזור לחיזוק המערכת החיסונית על ידי נטילת תוספי ויטמינים (C ו D למשל), אכילה בריאה ושתיית מים מרובה.

תהיו מודעים לרמות סוכר גבוהות בדם

מזונות עם סוכרים גבוהים יותר גורמים "להרגיש" חם יותר בטמפרטורות קרות. זה קורה כתוצאה מכך שתכולת הסוכר בדם מקשה על ההקפאה או הקירור. חשוב לא לתת לסוכר בדם להישאר גבוה כתירוץ לשמור על טמפרטורות חום גבוהות. נקטו באמצעי זהירות שונים, בין אם צריך להתאים את הקצב הבסיסי של האכילה. עשו את מה שצריך כדי לנהל את הסוכרת שלכם גם במזג אוויר קר.

שמרו על כפות הרגליים 

לאלו הסובלים מנוירופתיה יש בדרך כלל פחות רגישות בכפות הרגליים, מה שאומר שהם עלולים לא להיות מודעים לכך שכפות הרגליים שלהם קרות מאוד, מה שעלול לגרום לכוויות קור. התעטפו בבגדים חמים ואל תסתובבו יחפים בקור. (בכלל, לא ללכת יחף אף פעם, גם לא בבית),  כדאי גם להגביל את משך הזמן שהרגליים חשופות. האוויר הקר בחורף עלול לגרום ליובש ולסדוק את העור, במיוחד את כפות הרגליים, מה שעלול להוביל לזיהומים ולפצעים. מרחו קרם לחות על כפות הרגליים כדי להבטיח שהעור יישאר בריא ולא יבש ובדקו אם יש חתכים קטנים. אם אתם מבחינים בחתך שאינו נרפא, תפנו לייעוץ רפואי.

שמרו על האינסולין במקום בטוח

כאשר אנו מנסים להגן על האינסולין או על משאבת האינסולין שלכם בעת נסיעה בטמפרטורות קיצוניות, הקור הוא גורם נוסף להתמודד איתו. בטמפרטורות נמוכות מידי הוא עלול גם לקפוא או לייצר גבישים והוא אינו ראוי לשימוש בו ולכן יש להימנע מכך. 

אם אתם מטיילים עם סוכרת במזג האוויר הקר או מבצעים כל סוג של פעילות חיצונית/ פעילות גופנית, זכרו לעטוף את התיק שמגן על המשאבה האלחוטית שלכם ועל האינסולין במשהו "חם", כמו מגבת עבה או צעיף, מכיוון שבטמפרטורות קיצוניות הוא עדיין עלול לקפוא ולהתקלקל.

שמור גם על ציוד הסוכרת שלך

ציוד הסוכרת שלכם יכול גם להפסיק לעבוד בטמפרטורות קרות. מי שמבצע סקי בחורף יכול לקרות מצב שכתוצאה מהקור הקיצוני מוניטור הסוכר עלול לא לעבוד ולהציג הודעת שגיאה על הימצאות בטמפרטורה לא נכונה.  חייבים להיות מודעים לאפשרות של שגיאה, העלולה להוביל אתכם להחלטה בלתי נכונה ואף מסוכנת. 

הפריסטייל ליברה, לעומת אביזרי ניטור אחרים, הוא עמיד וניתן לסרוק את רמות הסוכר באמצעותו גם בטמפרטורות קרות במיוחד. 

טמפרטורת העבודה הספציפית של מדי סוכר שונים משתנה, לכן עליכם לבדוק את דגם היצרן ומדריך ההפעלה כאשר אתם מקבלים את המכשיר לראשונה. זה באופן ודאי יצוין שם. 

בדקו את רמת סוכר לעתים קרובות

זו עלולה להיות פעילות לא נוחה במיוחד לאור השכבות הרבות שאנו לובשים בחורף, אך חשוב מאוד לבדוק את רמות הסוכר. לא קל ולא נעים להסיר כפפות בקור קיצוני בכדי לבדוק את רמת הסוכר בדם. תיעזרו במד סוכר רציף שאינו מצריך דקירה. 

אל תסמוך על הרגשה שלך

כשזה מגיע לניהול הסוכרת במזג אוויר קר, יש משהו שאתם לא צריכים לסמוך עליו וזה איך אתם מרגישים. אם אתם סוכרתיים במשך תקופה ארוכה, אתם יכולים לזהות את הסימנים של תחושת רמת סוכר גבוהה/ נמוכה על הגוף מיד, (אם כי לא כולם מזהים תחושת סוכר גבוהה). אבל, כאשר אתה תמצאו בטמפרטורות קיצוניות, התחושות הללו מתערבבות ומבלבלות. לכן, המשיכו לבדוק כל הזמן ולטפל מיד. 

הכותב הוא מנהל יחידת מחקרי הסוכרת בביה"ח וולפסון, רופא סוכרת בכיר במרכז DMC לטיפול בסוכרת