במחקר ראשון מסוגו, צוות בינלאומי של חוקרים מביה"ס לבריאות הציבור של אוניברסיטת קולומביה מיילמן בארה"ב להזדקנות, חשף שהגבלת צריכת קלוריות יכולה להאט את קצב ההזדקנות אצל מבוגרים בריאים. החוקרים ערכו ניסוי מבוקר, שבו המשתתפים מחולקים באופן אקראי לקבוצת ניסוי וקבוצת ביקורת.

עיכוב ההזדקנות והארכת חיי האדם: האם החלום בדרך להפוך למציאות?

קבוצת הניסוי צרכה פחות קלוריות, וקבוצת הביקורת אכלה כמות נורמלית של קלוריות. לפיכך, החוקרים מצאו כי עיכוב ההזדקנות, מקורו בהפחתת צריכת הקלוריות של האדם. החוקרים גילו האטה של ​​2% עד 3% בקצב ההזדקנות, מה שמשתווה לירידה של 10% עד 15% בסיכון למוות, השפעה הדומה להפסקת עישון.

תוצאות המחקר פורסמו באינטרנט בכתב העת המדעי Nature Aging. המחקר כלל 220 נשים וגברים בריאים ורזים שנבחרו באקראי בשלוש מקומות בארה"ב, ושהפחיתו את צריכת הקלוריות שלהם ב-25% במשך כשנתיים. החוקרים ניתחו דגימות דם שנלקחו מהמשתתפים לפני תחילת הניסוי ו-12 חודשים לאחר מכן, וגם לאחר 24 חודשי מעקב. "המחקר מצא ראיות לכך שהגבלה של קלורית מאטה את קצב ההזדקנות בבני אדם", אמר חוקר שותף, ד"ר קאלין ריאן. "הממצאים שלנו חשובים כי הם מספקים ראיות מניסוי לכך שהאטת הזדקנות האדם עשויה להיות אפשרית".