בשנים האחרונות אנו עדים לגידול במספר המתאמנים המחפשים פתרונות של תוספת חלבון, המשתלבים בצורה טבעית בשגרת התזונה שלהם, בהתאם אנו עדים לצמיחה מואצת של כלל קטגוריות החלבון במוצרי מזון, ולא רק בוויטמינים ושייקים ייעודיים של חלבון.  

למעשה, החלבון הפך למנוע צמיחה בכלל בשוק המזון. מחלבת יטבתה, המובילה את קטגוריית משקאות החלב  עם חלבון בנתח שוק כספי של כ- %74.2 (סטורנקסט 22) מפתחת ומציעה מוצרים חדשים העשירים בחלבון, במטרה לענות על הצורך שעולה מהצרכנים. 

יחד עם זאת, צרכני החלבון  לא מחפשים רק חלבון, הם מסתכלים על המוצר השלם. החלבון אמנם תופס את המקום הראשון, אך מיד אחריו המתאמנים שמים לב לריכוז הקלורי ולאחר מכן לכמות הסוכרים המוספים למוצר. שני ארד תזונאית ומנהלת התזונה בשטראוס עם הסבר מפורט על כל מה שאנו צריכים לדעת. 

שני ארד דיאטנית ומנהלת תחום התזונה בשטראוס (צילום: צילום פרטי)
שני ארד דיאטנית ומנהלת תחום התזונה בשטראוס (צילום: צילום פרטי)

חלבונים

לאורך היום מתרחשים בגופנו באופן קבוע תהליכים של פירוק ובניית השריר, והחלבונים שאנו צורכים בתזונה שלנו, בשילוב האימונים, הם אלו שמאפשרים לנו לשמור על מאזן בניית שריר חיובי. המלצות לצריכת חלבונים למתאמנים מבוססות בראש ובראשונה על הגעה לתכולת חלבון יומית מספקת, כאשר רוב המתאמנים יפיקו תועלת מרבית מאכילה של 1.6-2.2 גרם חלבון\ק"ג משקל גוף\יום. כמו כן, ישנה השפעה לפיזור החלבונים על פני היממה ומומלץ לחלק כמות חלבון זו ל-3-5 ארוחות, המכילות כ-20-40 גרם חלבון איכותי, בדגש על חלבוני מי הגבינה (Whey) אשר משפיעים בצורה היעילה ביותר על בניית חלבוני השריר. 

קלוריות

 תכולת האנרגיה בתפריט נקבעת על פי מטרות המתאמן/ת ומהווה את הבסיס של כל תוכנית תזונתית. כאשר המטרות שלנו כוללות חיטוב וירידה במשקל, נקפיד לשלב בתפריט מזונות אשר מצד אחד יהיו בעלי ערך תזונתי גבוה (עשירים ברכיבי תזונה חיוניים כמו חלבונים, ויטמינים ומינרלים) ומנגד יהיו בעלי צפיפות אנרגטית (=קלורית) נמוכה יחסית. כך למשל, נעדיף לבחור במקורות חלבון "נקיים" יותר אשר אינם משלבים כמויות גבוהות של שומן או סוכר בתוכם (מוצרי חלב רזים, עוף, דג לבן, טופו וכו'). 

סוכרים

חשוב לבצע הפרדה בין צריכת סוכרים כדלק אנרגטי סביב אימונים, לבין אכילת סוכר בשאר היום, אותה רצוי להפחית ככל הניתן. ארגון הבריאות העולמי (WHO) ממליץ שתכולת הסוכר המוסף תהיה נמוכה מ-10% מסך הקלוריות בתפריט היומי שלנו, זאת בכדי לתמוך בבריאות הכללית ולצמצם סיכון להשמנה, סוכרת מסוג 2, מחלות לב, פגיעה בבריאות הפה ועוד. 

לאחרונה, השיקה את סדרת יטבתה פרו ללא סוכר, מוצרים מופחתי קלוריות, ללא תוספת סוכר ובטעמים נפלאים. על מנת להעניק מענה מדויק לצרכי הצרכנים, נערך מחקר צרכנים רחב שסייע לדייק את הערכים התזונתיים שצרכני החלבון מחפשים ומה חשוב מבחינתם, והם דרגו את החלבון הסדר חשיבות הכי גבוה, ולאחר מכן מופחת קלוריות וכמה שפחות סוכר. בעקבות המחקר, פיתחנו ביטבתה את פרו ללא תוספת סוכר המכיל 25 גרם חלבון, רק 140 קלוריות וללא סוכר מוסף.