ראש עיריית ירושלים משה ליאון, יו"ר מפעל הפיס רו"ח אביגדור יצחקי, מנכ"ל מפעל הפיס עו"ד בני דרייפוס ומנכ"ל מד"א אלי בין נפגשו הבוקר (שלישי) בכנס ירושלים בעמדת מפעל הפיס, מד"א ו"שמים לב" להצלת חיים, לקראת יום המודעות הלאומי לשימוש במפעם (דפיברילטור)  - "שמים לב" - שיצוין מחר ברחבי הארץ.

מדובר ביוזמה של מפעל הפיס, מרכז השלטון המקומי, מגן דוד אדום ואפליקציית "איפה דפי", במטרה להעלות את המודעות לקיומם של מפעמים במרחב הציבורי ולקלות בה יכול כל אדם, גם ללא רקע רפואי מוקדם, להשתמש בהם כדי להציל חיים.

במקביל, עשרות חברי כנסת ושרים עוברים הבוקר הדרכה מצילת חיים בכנסת, בליווי אישי של בין וצוות מד"א, ביניהם השר לביטחון לאומי  איתמר בן גביר, יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, חברי הכנסת בני גנץ, אורנה ברביבאי, מרב מיכאלי, מירב בן ארי, אוריאל בוסו ועוד.

איתמר בן גביר בתדרוך מד''א בכנסת  (צילום: נאווה קורין)
איתמר בן גביר בתדרוך מד''א בכנסת (צילום: נאווה קורין)

יו"ר מפעל הפיס, רו"ח אביגדור יצחקי, אמר כי "מפעל הפיס הוא מפעלן של הרשויות המקומיות  שכל רווחיו הם קודש למען רווחתם של תושבות ותושבי הרשויות המקומיות בישראל. הובלנו יחד עם מרכז השלטון המקומי ומד"א מהלך שרישת את המרחב הציבורי במאות מפעמים והיום אנחנו עולים בקמפיין הסברתי רחב היקף שמטרתו להעלות את המודעות לקיומם של מפעמים במרחב הציבורי שמאפשרים לכל אחת ואחד מאיתנו להציל חיים, גם אם איננו רופאים".

בני גנץ בעמדת מד''א בכנסת (צילום: נאווה קורין)
בני גנץ בעמדת מד''א בכנסת (צילום: נאווה קורין)

מד"א מקים למעלה מ-200 עמדות הסברה והדרכה ברחבי הארץ, בהן חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום מלמדים את הציבור הרחב כיצד לנקוט פעולות מצילות חיים הכוללות שימוש במפעם - במקרה של דום לב בסביבתנו הקרובה.

 השנה, במסגרת שיתוף פעולה נרחב עם משרד החינוך, מתנדבי הנוער של מד"א יעבירו הדרכות בבתי הספר בישראל. במקביל, חיל הרפואה בצה"ל ינחה לנוהל "עצור רפואי" לפיו עשרות בסיסי צהל יעצרו פעילות ויקיימו תרגולים על מכשיר המפעם. בנוסף, למעלה מ-100 רשויות מקומיות ברחבי הארץ נרתמו לקידום המודעות בקהילה לצד מאות גופים שייקחו חלק בקמפיין.