מחקר שנערך לאחרונה על ידי מדענים מבית הספר לרפואה של ג'ואן אדוארדס באוניברסיטת "מרשל" שבארצות הברית, גילה כי חשיפה לרמות משתנות של ויטמין D ו/או הורמוני בלוטת התריס במהלך ההריון, יכולה להיות בעלת השפעות ארוכות טווח על התפתחות הילד גם לאחר הלידה.

המחקר, שפורסם בכתב העת "Biomedicine & Pharmacotherapy" וצוטט באתר "SciTechDaily", נערך על מנת לבחון את הקשר בין רמת 20 האלמנטים השונים לבין רמות הורמון בלוטת התריס ורמות ויטמין D בדם טבורי שנאסף בשלבי הלידה וההתפתחות של הילד. הרמות הושוו לתוצאות בדיקות לילד שנערכו מלידה ועד גיל 5.

תוצאות המחקר הראו כי רמות ויטמין D קשורות לעיכוב בהתפתחות המוטוריקה העדינה וכי רמות הורמון בלוטת התריס משפיעות על קצב ההתפתחות הקוגניטיבי, בעוד שמינרלים מסוימים כגון עופרת, כספית ונחושת היו קשורים להתפתחות מיומנויות שפה, קוגניטיביות או מוטוריות.
|
פרופ' ג'סי קוטרל, עוזרת פרופ' למיילדות וגינקולוגיה במכללת ג'ואן אדוארדס לרפואה והחוקרת הראשית במחקר, אמרה: "המחקר מדגים את חשיבות הסביבה התוך רחמית, שכן התוצאות חשפו קשרים מרובים בין המרכיבים החיוניים והאלמנטים הרעילים של חבל הטבור, ורמות בלוטת התריס והויטמין D בגדילה של הילדים לתקופה ברורה לאחר הלידה".

פרופ' מוניקה פלנטופיק, פרופ' למדעים ביו-רפואיים ומתאמת קבוצת המחקר בנושא טוקסיקולוגיה במכללת ג'ואן אדוארדס לרפואה, אמרה כי "מעט מאוד מחקרים עדכניים מתייחסים להשפעות ארוכות הטווח על גדילת הילד כתוצאה מחשיפה לגורמים סביבתיים, וציינה כי דגימות דם טבורי נאספו במקור בשנת 2013. 

יצוין כי צוות החוקרים ממשיך לחקור את גדילת הילדים לאחר גיל 5, כמו גם את חשיפת הרחם למינרלים סביבתיים ואת ההשפעה על גדילת יילודים או ההשפעות הבריאותיות הקשורות לרמות ויטמין D.