בשנת 2021 חלה עליה של כ-18% בהיקף ההשתתפות של מעשנים במגוון תכניות הסיוע השונות לגמילה מעישון במסגרת קופות החולים - כך עולה מדו"ח משרד הבריאות שפורסם היום (חמישי). 

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב: "ילדים ובני נוער משתמשים בעיקר בסיגריות אלקטרוניות חד פעמיות המהוות שער הכניסה שלהם לעולם העישון. אנחנו רואים זינוק בשימוש במוצרים האלה שפוגעים להם בבריאות: 3% מהילדים בכיתות ה׳-ו׳ ו-10% מבני הנוער מכיתות י׳ מדווחים על עישון סיגריות אלקטרוניות. בשנה אחת עלה פי שלושה אחוז הילדים המדווחים על התחלות עישון בגילאי 12-14 (מ-3.4% ב-2021 ל- 13.7% ב-2022) – מדובר על מגיפה של ממש הפוגעת בעתידם הבריאותי של הילדים ואנו חייבים לעשות הכל לעצור את המגמה הזו. החלטה להפחית את המס תעשה בדיוק את ההיפך. המיסוי הנמוך משדר סיכון מופחת לכאורה, אף שלא זה המצב, ויעודד אפילו יותר צריכה של מוצר שגורם לילדים שלנו התמכרות ומזיק לבריאותם. כמו כל הרגל רע ומזיק לבריאות - הדרך הטובה ביותר להיפטר ממנו, היא לא להתחיל כלל".

במהלך שנת 2021, התחילה עבודת מטה רחבה בנושא סל הגמילה מעישון בצה"ל. העבודה כוללת הרחבת ייעוץ אישי לכלל יחידות צה"ל, על ידי הכשרת סגלי הרפואה למתן ייעוץ גמילה מעישון. בנוסף, יצא חיל הרפואה בתכנית העסקת מנחים לגמילה מעישון לשיפור מקצועיות השירות הניתן לחיילים. כחלק מהתכנית, מתוכננים גם הכנסת תחליפי ניקוטין לוועדת הסל הצה"לית, כך שיוכלו החיילים לקבל את הטיפול ללא עלות. התקיימו בצה"ל 10 סדנאות גמילה קבוצתיות ביחידות השונות, בנוסף לתהליכי ייעוץ וליווי לגמילה אישיים.

מאז כניסת סדנאות הגמילה והמענה התרופתי לגמילה מעישון לסל שירותי הבריאות בשנת 2010 ועד לסוף שנת 2021, פנו לקבלת סיוע בגמילה מעישון 308,054 מעשנים, נשים וגברים.