נס פורים: תינוקת בת שנה ושלושה חודשים שוחררה היום (שני) לביתה לאחר שאושפזה בבית החולים אסותא אשדוד בשל דלקת ריאות כימית חריפה שנגרמה כתוצאה משתיית מים עם סבון. 

הוריה של התינוקת פנו למיון לאחר שבעת המקלחת היא שתתה מבקבוק סבון גוף של דר' פישר. לא ברור כמה שתתה והאם הסבון היה מדולל, והתינוקת לא הקיאה את מה שבלעה. לאחר מכן, לדברי האם רושם להופעת קוצר נשימה, סירבה לאכול או לשתות ונראתה ירודה. 

בימים האחרונים חל שיפור ניכר במצב התינוקת, ללא עליית חום, נראית יותר עירנית, חיונית ובעלת תיאבון, והיום היא שוחררה לביתה לחגוג את חג הפורים בחיק משפחתה. 

ככל הנראה, בזמן האמבטיה, האמא ראתה שנגמר הסבון בכלי של הסבון, והיא מילאה אותו במים על מנת שתשחק. הילדה שתתה כמות מהכלי דבר שגרם לה להשתנקות מסוכנת בגלל שהיה שם עוד סבון. היא הגיעה אל טיפול נמרץ ילדים עם הדרדרות רצינית במצבה, והיה צורך לחבר אותה למכשיר הנשמה לשלושה ימים. במהלך הבדיקות הסתבר שסובלת מדלקת ריאות כימית קשה בעקבות הבליעה. 

צילום ריאות של התינוקת (צילום: בית החולים אסותא אשדוד)
צילום ריאות של התינוקת (צילום: בית החולים אסותא אשדוד)

ד"ר חברוני, מנהל מחלקת ריאות בביה"ח הציבורי אסותא אשדוד, סיפר: "מדובר בתינוקת בת כשנה שהגיעה אלינו לאחר ששתתה מים עם סבון במקלחת, לרוב אירועים כאלה חולפים ללא סיבוכים הסבון בדכ איננו חומר רעיל לגוף האדם".

"במקרה הזה, ככל הנראה בגלל כמות גדולה של סבון אל מול גיל צעיר של המטופל, חלק ממנו נשאף לריאות וגרם לדלקת ריאות כימית מפושטת, דבר שללא טיפול וזיהוי מהיר היה מסכן את חייה של התינוקת. עם הגעתה נזקקה לטיפול בסטוראודים, חמצן ואף הנשמה".

"חרף מצבה הקשה וחל שיפור ניכר במצבה תוך ימיים עד היום, כאשר היא משוחררת לביתה ולמעשה מציינת נס פורים אישי בחיק משפחתה. 
כרגיל - התרופה הטובה ביותר היא מניעה, יש להרחיק מהישג ידם של ילדים חומרים העלולים לפגוע בהם".

ד''ר אביגדור חברוני (צילום: בית החולים אסותא אשדוד)
ד''ר אביגדור חברוני (צילום: בית החולים אסותא אשדוד)