בדו"ח של ארגון הבריאות העולמי העוסק בצריכת נתרן, אשר פורסם ביום חמישי, הארגון מזהיר מפני הסכנות הטמונות בצריכה מוגזמת של מלח ומעריך כי יישום מדיניות של הפחתת צריכת מלח עשויה לסייע בהצלת כשבעה מיליון בני אדם עד שנת 2030.

מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי, ד"ר טדרוס אדהנום ג'ברייסוס, ציין כי תזונה לא בריאה "היא גורם עיקרי למוות ולמחלות ברחבי העולם, וצריכת נתרן מוגזמת היא אחת הסיבות העיקריות", זאת על פי הצהרות שדווחו על ידי אתר האו"ם.

"דוח זה מראה בנוסף שרוב המדינות עדיין לא אימצו שום מדיניות מחייבת להפחתת הנתרן, מה שמעמיד את האנשים שלהן בסיכון להתקפי לב, שבץ ובעיות בריאות אחרות", הוסיף ד"ר טדרוס.

המקור העיקרי לנתרן הוא מלח שולחן, אך הוא נמצא גם בתיבולים אחרים כמו נתרן גלוטמט. נתרן הוא רכיב תזונתי חיוני לגוף, אך הוא גם מגביר את הסיכון למחלות לב, שבץ מוחי ומוות בטרם עת במקרים של צריכה מוגזמת.

כדי להפוך מגמה זו, ארגון הבריאות העולמי קרא לכל המדינות ליישם תוכניות להפחתת הנתרן, וליצרנים להציב יעדים שאפתניים להפחתת הנתרן במוצרים שלהם.

צריכת המלח הממוצעת של אדם בחברה המערבית מוערכת בכ-10.8 גרם, יותר מכפול מהכמות המומלצת על ידי ארגון הבריאות העולמי, שהיא פחות מ-5 גרם ליום.

צריכה מופרזת של מלח היא הגורם החשוב ביותר שמעלה את הסיכון למקרי מוות הקשורים לדיאטה ולתזונה. ישנן עדויות נוספות המתעדות את הקשר בין צריכת נתרן גבוהה לסיכון מוגבר למחלות כגון סרטן הקיבה, השמנת יתר, אוסטאופורוזיס ומחלות כליות.