שוב עצירות ואי נוחות? ישנם מגוון רחב של מאכלים שיכולים לסייע לך לעשות קקי באופן מיידי. קיימות מספר אפשרויות טיפול זמינות שיעזרו לך לטפל בטחורים ובסדקים עם הופעתן, אך זמני ההחלמה יכולים להימשך שבועות. זו הסיבה שלפעמים ההתקפה הטובה ביותר נוטה להיות ההגנה הטובה ביותר. ניתן למנוע עצירות על ידי הקפדה על דיאטה איכותית המורכבת מפריטים מזינים המסוגלים לתמוך בעיכול בריא ובמקביל גם לרכך את הצואה. אבל מה הם המאכלים שיגרמו לעשות קקי באופן מיידי?

הפרופסורית והדיאטנית טריסטה בסט מסבירה שסיבים תזונתיים חיוניים להקלה או הימנעות של התקפי עצירות: "סיבים מסייעים לעצירות על ידי ריכוך של הצואה וקידום יציאות סדירות על ידי ספיגת מים במעיים".

אלה המזונות הידועים כמסייעים לאנשים לחוות מספר שתיים שלם ויצרני:

בטטה

בטטה יכולה לסייע ביציאות מכיוון שהן עשירות בסיבים בלתי מסיסים. סיבים בלתי מסיסים נותנים נפח לצואה, כמות זו מגרה את מערכת העיכול ומעודדת יציאות.

שזיפים מיובשים, צימוקים ופירות יבשים אחרים

פירות יבשים, במיוחד שזיפים מיובשים, הם עוד כלי נהדר לקידום סדירות המעיים. בנוסף לכך שהם מקור טוב לסיבים - שאנו יודעים שעוזרים לתמוך בתנועתיות המעיים באופן כללי - שזיפים מיובשים הם גם מקור טוב לסורביטול. סורביטול הוא אלכוהול סוכר שעוזר להאיץ דרך המעיים. פירות יבשים כמו שזיפים מיובשים, יחד עם צימוקים ומשמשים, עשירים בסורביטול, ועוזרים לרכך צואה ולעורר יציאות.

זרעי צ'יה

זרעי צ'יה יכולים לעזור לזרימת המעיים מכיוון שהם עשירים בסיבים ויכולים לספוג מים כדי לעזור להגדיל את הצואה ולעורר יציאות. זרעי צ'יה הם מקור מצוין לסיבים מסיסים, שעוזרים ליצור כמות גדולה בצואה ולהעביר אותה דרך מערכת העיכול. הקפידו לשתות הרבה מים, מה שעוזר לסיבי הצ'יה לעשות את העבודה שלהם.

זרעי פשתן

עוד מקור נהדר לסיבים מסיסים, זרעי פשתן מתמוססים במים ועוזרים להקל על הצואה לעבור דרך המעי הגס. זרעי פשתן גם עשירים בסיבים וחומצות שומן אומגה 3, שיכולות לסייע בשימון המעיים ולקדם יציאות.

קיווי

מחקרים הראו שאכילת קיווי כל יום עוזרת להפחית את משך הזמן שלוקח לצואה לעבור דרך המעיים ולהגביר את תדירות היציאות. מומחים חושבים שזה יכול להיות בגלל תערובת של נוגדי חמצון, סיבים ומים של קיווי. בנוסף, קיווי יכול לסייע ביעילות בהקלה על עצירות מכיוון שהם מכילים אנזים הנקרא אקטינידין, שיכול לסייע בעיכול ולקדם יציאות.

אבוקדו

האבוקדו עשיר בסיבים ומכיל שומנים בריאים שיכולים לעזור בשימון המעיים ולקדם יציאות. רק חצי מאבוקדו מספק שישה גרם של סיבים תזונתיים, מספיק כדי לסייע ביעילות תנועת המעיים. האבוקדו גם עשיר במגנזיום, שמושך מים למעיים, ומרכך את הצואה.

דגנים מלאים

דגנים מלאים מכילים חומרים משלשלים וחומרים מזינים טבעיים, כמו מגנזיום וסורביטול, כמו גם סיבים בלתי מסיסים שעוזרים לקדם יציאות קבועות. דגנים מלאים מכילים כמויות משמעותיות של סיבים מסיסים שיכולים לשמור על תחושת שובע, וגם עוזרים להעביר חומר דרך מערכת העיכול. סיבים מסיסים גם מגבירים את נפח הצואה, ומקדמים תנועות מעיים בריאות באופן כללי.

פרי הדר

פירות הדר כמו תפוזים, אשכוליות, לימונים וליים עשירים בוויטמין C, ובסיבים תזונתיים שיכולים לעזור להמריץ את תנועות המעיים ולשפר את העיכול.

שמן מנטה

הפריט היחיד שאינו כולל סיבים, שמן מנטה עדיין יכול לעזור להקל על עצירות מכיוון שהוא מכיל תרכובות שיכולות לעזור להרפות את השרירים במערכת העיכול ולהקל על עצירות.

בננות

הפינוק הזהוב והצפוף הזה יכול להאיץ יציאה כיוון שהוא מכיל סיבים ואשלגן שיכולים לעזור לווסת את העיכול ולקדם יציאות.

שעועית שחורה

שעועית שחורה היא עוד פריט מזון מזין ורב-תכליתי שמסייע ביציאות מיידית מכיוון שהוא עשיר בסיבים תזונתיים ומכילה חומרים מזינים כמו מגנזיום, שיכולים לעזור לקדם יציאות קבועות.

ברוקולי

ברוקולי מכיל סולפורפן, שיכול לעזור לשפר את העיכול ולמנוע עצירות.

אגסים

כאשר מרגישים עצירות, אגסים הם חטיף מתוק שיכול לעזור לאזן מחדש את המעיים. אגסים מכילים סוג של סיבים מסיסים הנקראים פקטין, שיכולים לעזור לרכך צואה ולעורר יציאות, כמו גם סורביטול, משלשל טבעי.

תאנים

תאנים עשירות בסיבים ומכילות חומר משלשל טבעי בשם פקטין שיכולים לעזור לקדם את תנועות המעיים.

דלעת

אכילת דלעת יכולה לעזור לספק הקלה מסוימת בפעילות המעיים. דלעת מכילה חומצת אמינו בשם קוקורביטצין, שיכולה לעזור להקל על עצירות ולשפר את העיכול. בנוסף, יש להן כמויות גבוהות של סיבים ואשלגן. בעוד שסיבים ממריצים את היציאות, האשלגן נותן לגוף אלקטרוליטים, ובכך מקל על העברת הצואה.

עלים ירוקים

נהדר עבור הגוף והבריאות הכללית, עלים ירוקים הם אמצעי יעיל נוסף לזירוז יציאות מכיוון שהם עשירים בסיבים ומגנזיום שיכולים לעזור לקדם את תנועות המעיים ולשפר את העיכול.