נשים משתמשות במברשות איפור על בסיס יומי, אך אם המברשות הללו לא ינוקו באופן קבוע, הן יהיו מלוכלכות יותר ממה שניתן להעלות על הדעת. מחקר שנערך לאחרונה גילה, כי יותר חיידקים הצטברו על מברשות קוסמטיות משומשות מאשר על מושב אסלה.

במחקר, הצוות השווה בין שני סטים של מברשות בסיס לפנים, האחת נקייה והשנייה לא נקייה, עם ספוגית שנלקחה ממושב האסלה, והתוצאה היתה מזעזעת, לפי מה שדווח בעיתון הבריטי, "מירור". המחקר מצא גם שלא משנה היכן מאוחסנת המברשת, בין אם בחדר השינה, בחדר האמבטיה או אפילו בתיק הקוסמטיקה, מספר החיידקים הנמצאים במברשת הקוסמטית הוא יותר מאשר בשירותים.

תוצאות הדגימה גילו כי כל מברשות האיפור הלא נקיות מכילות תאי עור מתים, שמנים וחיידקים מרקיבים שעלולים להוביל לזיהומים פטרייתיים בעור.

ניקוי תקופתי

כמו כן, שימוש שגרתי במברשות מלוכלכות עלול להוביל להתפרצויות אקנה או גרוע מכך לעור הפנים. במהלך המחקר, חברת אספקת יופי סקרה את לקוחותיה, ו-40 אחוזים מהם אמרו שהן מנקות את המברשות שלהן כל שבועיים, בעוד 20 אחוזים הודו כי שטפו אותן רק כל חודש-שלושה חודשים.

מומלץ לנקות את מברשות האיפור מעת לעת על ידי שטיפת זיפי המברשת בשמפו עדין ומים פושרים. לאחר מכן, מייבשים אותן במגבת נקייה ומניחים לייבוש.