תאמינו או לא, ביום שבת הקרוב מתוכננים לטוס לצרפת 51 חמורים. אם שאלתם את עצמכם - למה לעזאזל מטיסים את החמורים האלו לצרפת? לא יותר פשוט לגדל אותם בארץ? ומה אני עושה בשביל להצטרף? התשובה היא די פשוטה: החמורים ניצלו ממקומות שונים בארץ לאחר שעברו התעללות, ורק לאחר תהליך שיקום ארוך בחווה "להתחיל מחדש" הם נשלחים לחו"ל כדי לחסוך בעלויות אחזקתם בארץ. תאמינו או לא בצרפת חמורים נחשבים לחיות מחמד לגיטימיות, ממש כמו כלב וחתול, וכך בזכות הטסתם לאירופה יש מקום פנוי לקלוט חמורים חדשים הזקוקים לעזרה וטיפול רפואי. אז כן, בהחלט מספיק סיבות כדי להמשיך לשנע אותם ממקום למקום.

זו לא הפעם הראשונה שהחווה מטיסה חמורים. בשנת 2022 הוטסו 201 חמורים לצרפת, והשנה מתוכננים לטוס עוד 300. עד עכשיו התוכנית זכתה להצלחה כבירה, במיוחד מצד החמורים אשר מקבלים בצרפת תנאים יוצאים מגדר הרגיל כמו מדשאות ירוקות, פלגי מים ומזג אוויר אידיאלי, כל זה בחווה החדשה הקולטת אותם הנקראת לטנייר. 

מי שאחראי על כל תהליך ההטסה הוא פרנקי דליד ביחד עם חברת צ׳לנג׳ ארליינז. כפי שאתם בטח יכולים לדמיין הטסת חיות משק זה לא תהליך פשוט, לשם כך נדרשים אנשי צוות מיומנים אשר מעמיסים את החמורים מהחווה בארץ למשאיות, בשדה התעופה מחלקים אותם לקבוצות של עשר, לאחר מכן החמורים מועלים למטוס מיוחד ואז כשנוחתים מדובר בעוד שבע שעות נסיעה רצופה ליעד הרצוי. אם חשבתם שלעמוד בתורים בנתב"ג זה סיוט, תצטרכו לשאול את שרון כהן, מנהלת העמותה, מה זה אומר לטוס במטוס תובלה עם חמישים ואחד חמורים, ותקבלו פרספקטיבה חדשה למשפט "אני גמור מהטיסה".

העמותה "להתחיל מחדש" היא החווה היחידה בארץ שממשיכה לקלוט חיות במצוקה מסביב לשעון ועושה הכל כדי לתת מענה לחיות שזקוקות לעזרה 24/7.

הרבה מן החמורים ה"מפורסמים" אשר נחשפנו להתעללות שלהם ברשתות החברתיות, כמו החמור שהשקו אותו בוודקה או חמור נוסף שחיילים חילצו לאחרונה מנהר, הוצלו תודות לפעולות וההתערבות של "להתחיל מחדש" וכמובן תודות למי שמנהלת את העמותה בצורה יוצאת מגדר הרגיל שרון כהן.

מכיוון שהחווה קולטת כל כך הרבה מקרים חדשים ההוצאות של החווה הגיעו עד ל-450,000 בחודש.  אומנם בזכות המשרד להגנת הסביבה השנה יוטסו עוד 35 חמורים כחלק מפרויקט שיתופי של המשרד והעמותה, אך עדיין החווה נתמכת ברובה על תרומות של אנשים פרטיים שאוהבים חיות ורוצים לעזור. כדי שהתוכנית של כהן תוכל לצאת לפועל, היא פתחה בפרויקט מימון המונים שמטרתו לסייע בעלויות של הטסת חמורים נוספים ובתפעול העמותה.

https://www.startingover.org.il/starting-over-cr

על מנת לתרום לעמותה ולפרויקט מוזמנים להיכנס לקישור הבא:

https://www.startingover.org.il/donate