אירוע התרמה מיוחד נערך לאחרונה עבור עולים מצרפת שנאלצים להתמודד עם אתגרים כלכליים מורכבים. באירוע, שהתקיים תחת השם "ישראל צדקה", גויסו יותר מ־6.5 מיליון שקל עבור העולים, כאשר עם התורמים נמנים גם קרנות רש"י ואדליס, גופים עסקיים שונים ואנשים פרטים.

בניגוד לתפיסה הרווחת בציבור שלפיה העולים מצרפת "מסודרים באופן כלכלי", בשנים האחרונות רבים מהם נאלצים להתמודד עם בעיות כלכליות מורכבות.

עוד טרום משבר הקורונה והשלכותיו, כ־10% מהעולים החדשים מצרפת היו רשומים בשירותי הרווחה בישראל.משבר הקורונה העצים משמעותית את אתגרי הקליטה והגדיל את שיעור העולים הזקוקים לסיוע. חלקם אף הגיעו למצבי קיצון של עוני ובדידות.

בשל המצב יזמה עמותת קעליטה (ארגון הגג של עולי צרפת בישראל) את אירוע ההתרמה. הכספים יחולקו ישירות למשפחות הנזקקות על־ידי העמותה או באמצעות עמותות רווחה.

מנכ"ל קעליטה אריאל קנדל: "עולים רבים דוברי צרפתית סובלים ממשברים ומקשיים בשל בעיות בריאות, תעסוקה ופרנסה, אתגרי קליטה תרבותיים, חברתיים ורגשיים, קשיים בחינוך, תחושות בדידות וחרדה ועוד. אנו פועלים באופן יומיומי כדי לסייע ולהיטיב את תהליך הקליטה שלהם, אבל הפעילות שלנו לבדה אינה מספיקה. הכסף שנאסף עתיד לסייע לאלפי עולים".

לדברי קנדל, "ישנם עולים רבים, בני הגיל השלישי, שנפגעים. פנסיונרים מצרפת שלעת זקנה הגשימו את חלומם הציוני לעלות לישראל, אבל מגלים בהגיעם ארצה את יוקר המחיה ומתקשים להתמודד איתו. הפנסיה שהם מקבלים משולמת להם ביורו, ואחרי שהיורו נחלש מול השקל, הכסף שלהם שווה עוד פחות".