בעקבות ההחלטה כי ייפתחו לשכות לחידוש דרכון ללא תור, אייל סיסו, מנכ"ל רשות האוכלוסין, שוחח היום (שני) עם ענת דוידוב בתוכניתה "איפה הכסף" ב-103FM על הגורמים להחלטה, על הציפיות שיש לו מהלשכות המדוברות, ועל יוזמתו החדשה של שר הפנים יואב ארבל.

צ'אנס אחרון: ישראל מתבקשת להתאפס על עצמה | טליה לוין
לא השגתם תור לחידוש הדרכון? הבשורה שעשויה לשנות את המצב

בפתח הראיון אמר סיסו: "כל הלשכות האחרות של רשות האוכלוסין וההגירה יעבדו כסדרן. אנשים יכולים להמשיך לקבוע תורים. בנוסף, ייפתח מתקן נוסף בבני ברק מהבוקר עד עשר בלילה עם זימון תורים. בנוסף, וזה הדבר החריג שאנו עושים, שר הפנים משה ארבל יזם הצעה לפתוח ארבע לשכות גדולות בתל אביב, חיפה, באר שבע וירושלים, משעה שבע וחצי בבוקר עד עשר בערב. בשלב הראשון נפתח לחודש ימים, אם זה יעבוד טוב נוסיף שבועיים לפחות, אם זה לא יעבוד טוב, יכול להיות שנצטרך לחזור למסגרת זימון תורים".

"החשש הוא שיש הרבה מאוד אזרחים שממתינים, אם נראה שעשרות אלפים יגיעו ונוצרים תורים עצומים, אלימות ואי סדר, נאלץ לסגור את זה. אנחנו מבקשים מאנשים לגלות אורך רוח, לקחת בחשבון שזמן ההמתנה יכול להיות ארוך. אנחנו מצפים שהאזרחים יעזרו לנו לעזור להם, ומקווים שבסוף יגיע רק מי שבאמת צריך. אנחנו לומדים ורואים שאנחנו לא מצליחים לקבוע תורים לכולם, אנשים רוצים לצאת לקראת הקיץ ומגיע להם לצאת לחופש בקיץ, לכן אנחנו עושים את הניסיון הזה", שיתף המנכ"ל.

בסיום הראיון אמר סיסו: "אנחנו עושים מבצע שירותי, וזה אומר שכל עובדי רשות האוכלוסין וכלל המנהלים שלה יתגברו ויסייעו מתוך הבנה שיש משבר מתמשך ויש אזרחים שרוצים לממש את זכותם לחופש פעולה".