ח"כ בועז ביסמוט (הליכוד), יו"ר הוועדה המיוחדת למאבק בשימוש בסמים ובאלכוהול, הגיש הצעת חוק חדשה, שלפיה תיאסר לגמרי בישראל מכירת סיגריות אלקטרוניות ומוצרי עישון בטעמים ובריחות שונים כמו פירות, שוקולד, מנטה, מסטיק ועוד.

בעקבות ההצעה מסרו באגודה למלחמה בסרטן: "אנו מברכים על הצעת החוק החשובה ומקווים שכל חברי הכנסת ישכילו לסייע לה לעבור במהרה. הווייפ בעל הריחות והטעמים המתוקים, המהווים אמצעי שיווק ייחודי לנוער וצעירים, מערפל את העובדה שמדובר במוצר מסוכן, שגורם לתלות פיזית ונפשית. במקרים רבים, הילדים, בני הנוער וגם ההורים לא מבינים שמדובר בסיגריה אלקטרונית שגורמת לנזקים משמעותיים".

עוד ציינו כי "בין התופעות והתסמינים - שיעול, בחילה, הקאות, פגיעה במערכת הנשימה והריאות הנקראת מחלת המאיידים (EVALI), סיכון לאסתמה, לחץ דם גבוה, התקפי לב, אימפוטנציה, נזקים בהתפתחות המוח אצל בני נוער וצעירים, המובילים לבעיות קשב, בעיות למידה, חוסר יציבות רגשית, דיכאון וחרדה. בנוסף, מחקרים חדשים כבר מצאו שינויים גנטיים הקשורים לגידולים סרטניים בחלל הפה, באיזור הריאות ובשלפוחית השתן בקרב המשתמשים בסיגריות אלקטרוניות".

בתוך כך, משרד הבריאות הודיע כי הוא בוחן את מקרה המוות של מידן קלר בן ה־16, ואת סיבת אשפוזו של נער נוסף, שעישן גם הוא סיגריה אלקטרונית. כמו כן, נמסר כי המשרד פועל לחשיפת מרכיבי הסיגריות האלקטרוניות שבהן השתמשו שני הנערים.

כזכור, לפני שלושה שבועות נפטר קלר בבית החולים שניידר בפתח תקווה, לאחר שניתק את עצמו ממכשיר האקמו. הוא אושפז במצב של קריסת ריאות כתוצאה מעישון של סיגריות אלקטרוניות. בשבוע שעבר אושפז נער בן 16 מרחובות במצב בינוני בטיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי קפלן, לאחר שנגרם נזק לריאותיו, כאמור - ככל הנראה כתוצאה משימוש בסיגריה אלקטרונית.

במקביל להחלטה לבחון את הקשר בין שני המקרים, ביום חמישי האחרון התכנס הצוות הלאומי שהקים משרד הבריאות על מנת לפעול למיגור תופעת הסיגריות האלקטרוניות, בעיקר בקרב ילדים ובני נוער. הצוות אמור לגבש את המלצותיו בשבועות הקרובים.