מאבק הורי הפעוטות במעונות היום השיקומיים (ראו ידיעה נפרדת) הוא רק חלק קטן מבעיה רחבה בהרבה של גלי עזיבות, מחסור ותחלופה מהירה מדי של כוח אדם בשל שכר נמוך במוסדות הרווחה לצעירים ובוגרים עם מוגבלויות. מדובר בבעיה שהאוצר והממשלה כולה מתעלמים ממנה בתקציב המדינה הנדון בימים אלה בכנסת.

ארגון מ.ד.פ ופורום מצליח, המייצגים את המפעילים הפרטיים והציבוריים של מסגרות הרווחה המעניקות טיפול, שיקום ודיור לכ־18 אלף אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית ואוטיזם, פנו לכל חברי הכנסת במכתב בהול, במה שהגדירו כ"מוצא אחרון למניעת קריסתן של מאות מסגרות ברחבי הארץ".

המפעילים מדגישים כי זה יותר משנה הם משקיעים מאמצים לפתור את מצוקת כוח האדם, אך נתקלים פעם אחר פעם במחסומי תקציב ומתמודדים עם עזיבה מסיבית של כוח אדם טיפולי בשל השכר הנמוך. "ללא עובדים מסורים אנו מתקשים להעניק מענים איכותיים לאוכלוסייה הכי חלשה", כתבו המפעילים לחברי הכנסת. הם מבקשים שיפעלו להעלות את שכר העובדים ל־42 שקל לשעה, לצד מענקי התמדה ותוספות ותק לשימור העובדים.

"מדובר בפתרון הכרחי שיש לתת לו מענה מיידי, אחרת לא נצליח לתת את השירות המתבקש במסגרות הדיור הטיפוליות ובוודאי שלא לקלוט דיירים חדשים", אומרים המפעילים.

להורי 4,000 הפעוטות עם שיתוק מוחין, עיוורון, חירשות, אוטיזם, מוגבלויות פיזיות קשות ועוד, אין חלופה למעונות היום השיקומיים, אבל התמונה עגומה גם עבור 18 אלף צעירים ובוגרים נוספים במסגרות הדיור השיקומי.

באוצר, כך נראה, עסוקים יותר בהכחשת קיומה של הבעיה מאשר בפתרונה, ומשרד הרווחה, המפקח על כלל המסגרות הללו, לא מצליח להביא לשיפור תנאי העסקת העובדים בהן.