יותר ממחצית מחייו של ינון שבודי בן ה־34 היו מלווים בתקווה שיגשים את חלומו להפוך למאמן כדורגל מצליח, והיום כבר אפשר להגיד - הוא בדרך הנכונה. החל מאפריל הפך שבודי לסטודנט בקורס מדריכי כדורגל לילדים בעלי מוגבלויות במרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט, אבל הדרך לשם לא הייתה פשוטה. ינון נולד עם CP - שיתוק מוחין עם פיגור שכלי קל.

המוגבלות שלו מתבטאת בעיקר בבעיות מוטוריות אורתופדיות ברגליים ובידיים, אבל כל זה לא עוצר בעדו להגשים את חלומו להיות מאמן כדורגל מקצועי. הוא החל את דרכו בגיל 16, כשהגיע לנבחרת הנוער בבית הספר לחינוך מיוחד אבן גבירול שבחיפה, שם התבלט כשוער. "התחלתי לזנק על כדורים. למדתי הכל מאפס", הוא מספר.

לאורך הדרך עבר 14 ניתוחים ברגליים להארכת גידים, והיום הוא מתפקד בצורה עצמאית ועובד בתחום האריזה למחייתו וכעוזר מאמן בקבוצת הפועל קריית ים, אבל הוא הגיע למעמד הזה רק אחרי שנים רבות ואחרי שפגש את המאמנת קרן והיא נעתרה לבקשתו להיות העוזר שלה. "חששתי מאד מהתגובה שלה, היא לא ידעה מי אני אבל היא אמרה לי כן. היא שאלה ברגישות על המוגבלות שלי ונתנה לי פתח. היא בן אדם מדהים".

לאחרונה, במסגרת הלימודים שלו במרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט, נחשף ינון לחלום החדש שלו לאמן ילדים עם צריכים מיוחדים. מבחינתו, מדובר בהגשמת חלום. "אני בא מהמקום שהם מגיעים, וחשוב לי לתת להם את המעטפת ואת האמונה בעצמם שהם מסוגלים. החלום כעת הוא להקים קבוצת כדורגל שבנויה מילדים בעלי מוגבלויות קלות, ולהביא אותם הכי גבוה שאפשר. לא פוסל לשלב אותם גם בקבוצות רגילות".
ג'וש ארונסון