סתו כהן (27), סטודנט למשפטים במכללה למינהל, במקור ממושב בניה וכיום גר בראשון לציון, הוא לא רק סטודנט המסור ללימודיו, אלא גם יוצא יחידה קרבית ונכד גאה לניצול שואה, שתיעל את חוויותיו וערכיו להקמת שתי יוזמות המספקות תמיכה לניצולי שואה ונערים על הספקטרום האוטיסטי.

כהן הקים את עמותת Dor le door לסיוע בחלוקת מזון עד הבית לשורדי שואה נזקקים. "אחד מכל שלושה ניצולים בישראל חי מתחת לקו העוני. המציאות הקשה הזו מחייבת פעולה, גם מתוך הקשר האישי שלי לסבא", מספר כהן.

מה שהתחיל כאירוע חד־פעמי עקב הסגר הראשון במגיפת הקורונה, שהשאיר את שורדי השואה ללא מענה איכותי ומלא למזון, נהפך במהירות לתנועה של חמלה. כהן וצוותו החלו לחלק סלי מזון בכל סוף שבוע ובמהלך חגים לניצולי שואה. במעמד החלוקה כהן ושאר המתנדבים המסורים גם משתתפים בשיחות לבביות, ומציעים נחמה וחברה כדי להפיג את הבדידות שחווים חלק מהשורדים. הפרויקט מונה כיום כמאה מתנדבים פעילים ומאות מתנדבים מזדמנים. סתו צופה עתיד שבו הדור הצעיר לוקח את ההובלה: "השאיפה שלנו היא שההתנדבות איתנו תזכה להכרה רשמית כ'מחויבות אישית' לתעודות הבגרות, מאמץ שכבר יצא לדרך בשיתוף עיריית ראשון לציון".

בהשראת הניסיון שלו כאח צעיר לאדם על הספקטרום האוטיסטי, כהן הקים גם את "217 סיבות לרוץ". הפרויקט יוצא הדופן הזה לוקח את שמו ממספרה של יחידת דובדבן, שם שירת סתו, ומספק אימוני ספורט אישיים לאנשים על הרצף בהדרכה חינמית של מתנדבים המסייעים לצעירים לא רק בהרחבת פעילות הפנאי, אלא גם בהשתלבות ובהתערות בחברה.

כהן לא מתכוון לעצור בקרוב ורומז על רצונו להמשיך ולהשפיע: "אני מאמין בשוויון, באהבה ובתקשורתיות, כולי תקווה שבעוד עשר שנים אוכל לעגן את זה במדיניות. אבל כבר היום, אני יכול להשריש את זה בי ובסביבתי".