אמש, רגע לפני חג השבועות, קיים המנהל לחינוך התיישבותי, פנימית ועליית הנוער של משרד החינוך, אירוע גדול, ראשון סטייל, בכפר הנוער החקלאי בן שמן תחת הכותרת "ביכורים בכפרי אהבתי" - לציון 90 שנה לעליית הנוער בסימן חדשנות חקלאית בכפרי הנוער.

.Office office שאליו הגיעה צמרת הציגו תלמידים מכפרי נוער שונים בארץ תערוכה של חדשנות חקלאית, החל מאקלום קקאו לראשונה בישראל ועד גידול אלמוג לתעשייה רפואית וכן תוצרת חקלאית שהם מעבדים (דבש, שמן זית, יין, גבינות ועוד) . לאחר התקיים טקס ביכורים בצמדים של בוגרי עליית הנוער הוותיקים שלמדו בכפר בן שמן ותלמידים צעירים עובדים כיום באותו ענף משק שבועבד הבוגר.

אלפי תלמידים מהארץ ומהעולם לומדים ב-46 כפרי הנוער, לרבות אלפי תלמידים עולים מכ-70 מדינות. חלקם מגיעים לישראל ללא הוריהם במטרה ללמוד בארץ וכפרי הנוער מהווים עבורם לא רק מסגרת לימוד, אלא גם בית ראשון ויחיד בארץ.

מסתבר שחקלאות היא מקצוע לימוד אטרקטיבי גם ב-2023 לכ-8,000 סטודנטים שלומדים את המקצוע לבגרות ועוד אלפי תלמידי תיכון וחט"ב שעובדים ומתנסים בתחום כה עשרה חינוכית. תחום שמחבר בין שמעון פרס, יצחק רבין, חיים גורי, דן בן אמוץ, יגאל מוסינזון , שולמית אלוני, גילה אלמגור, בני גנץ ועוד בוגרי כפרי הנוער החקלאיים לתלמיד היום.

בתשפ"ב ניגשו לבגרות בחקלאות ב-5 יחידות 2,645 תלמידים, עלייה של 13% בארבע שנים. במשרד החינוך מדגישים כי מאה לתדמית המיושנת, תחום החקלאות בה-21 עתיר מדע וטכנולוגיה והוא תחום לימודי אטרקטיביות. הדור הבא של אנשי ונשות בעל מחקר והפיתוח בתחום זה שהוא מקצוענות לאומית ועולמית. ובהתנהלות פיננסית.

אילנה נולמן, מנהלת המנהלת לחינוך התיישבותי, פנימית ועליית הנוער במשרד החינוך, אומרת: "עליית הנוער היא מפעל חינוכי ציוני שתרם תרומה להקמת המדינה, וממשיכה ברציפות מאז ועד היום. 90 שנה אחרי שהחל, תלמידינו מכל קשת החברה, ותיקים ועולים, ממשיכים. להגשים את החזון ומציגים את קדמת המדע והטכנולוגיה של המאה ה־21 עם ערכי עבודה, סביבה ומצוינות".