השבוע נפתחו ההכנות הרשמיות ל"אליפות הזהב", אירוע הספורט הגדול ביותר והיחיד מסוגו בישראל לבני הגיל השלישי, שיתקיים בסתיו הקרוב בהובלת מגדלי הים התיכון. במסגרת ההכנות, באירוע בריאות וספורט שנערך במגדלי הים התיכון במושב נורדיה בשרון, קיים צוות מד"א סדנה לבני הגיל השלישי, ובה הועברו תכנים של כללי זהב להצלת חיים. במהלך הסדנה הדיירים ביצעו תרגול החייאה על בובה, הזעקת עזרה באמצעות אפליקציית "מד"א שלי", התנסו בשימוש בדפיברילטור, למדו כיצד לעצור דימומים ולבצע שחרור של גוף זר.

"בעת חירום לגיל אין חשיבות אלא לידע ולנכונות לעזור. האנשים סביב יכולים להעניק סיוע מציל חיים עד שמגיעים צוותי ההצלה, וזאת בהנחה שיודעים כיצד לפעול ולתת עזרה ראשונה, ועל כן הסדנה שקיימנו בעלת חשיבות ממעלה ראשונה", מסבירה ליאת סמג'דה, מנהלת המרפאה במגדלי הים התיכון בנורדיה וחובשת בכירה מד"א.

"אני מתנדבת במד"א מגיל 14. כיום אני חובשת בכירה ומתפקדת ככוננית 24/7. מניסיוני, יש לידע הזה ערך רב. אנחנו מלמדים את קורס העזרה הראשונה ילדים מגיל 12־13 ועד אנשים בגיל 100 - כל אחד ואחת צריך לדעת כיצד להזעיק עזרה, מה לעשות ואיך לתפקד ברגעי חירום". ד״ר יוספה שרתיאל, דיירת במגדלי הים התיכון בנורדיה ורופאת משפחה, שיתפה: "חשוב ללמוד להציל חיים כי לעולם לא נדע מתי זה יפגוש אותנו. כל אחד בכל גיל יכול להציל חיים".

אוריאל לוי, שלקח חלק בסדנה של מד"א, סיפר: "בחיים שלי למדתי שהאנשים שנמצאים ליד נפגע הם הכי חשובים במקרה של הצלת חיים, זמן שווה חיים. אני שמח שעברתי את הסדנה הזאת ומאמין שחשוב לדעת להציל חיים בכל גיל".