לאחר שתי קדנציות כנשיא בני ברית ישראל סיים השבוע דניאל גרץ את תפקידו, ובראיון ל"מעריב" הוא מסכם את כהונתו. לדבריו, "כשהתחלתי בתפקיד הארגון היה בדרך למטה. לא הייתה תנופה והיו רק 1,324 חברים בארץ". בשלב מסוים הוא הבין כי כדי לתת תנופה לארגון החברתי, שעוסק בפעילות והתנדבות חברתית למען הקהילה, הוא יהיה חייב לשווק אותו באופן נכון.

הנשיא הנבחר, שניהל בעברו ארגונים עסקיים שונים ועמותות, פתח דף פייסבוק שבו חברי בני ברית יכולים לשתף ולחשוף את הפעילות שלהם בארגון. מהר מאוד לאחר פתיחת הדף החל הארגון בארץ לתפוס תאוצה, ועד מהרה הצטרפו אליו עוד אלפי חברים. "היום אנחנו יותר מ־3,000 אנשים בארגון, והמספרים רק עולים", מספר גרץ בגאווה ומזכיר כי השנה הארגון העולמי מציין 180 שנה להיווסדו. "בהתחלה ארגונים כמו בני ברית לא הסכימו אפילו להעסיק יהודים אצלם. היום המצב שונה מאוד. בני ברית מניף שני דגלים, שהאחד מהם הוא פעילות חברתית ותרבותית של החברים, והדגל השני הוא פעילות התנדבותית עבור הקהילות השונות ברחבי העולם.

"יחדיו הלשכות של בני ברית לקחו על עצמן ניהול פרויקטים שונים כמו סיוע לקהילה. אחד הפרויקטים שהארגון תומך בהם הוא הקמתו של מוזיאון הלוחם היהודי במלחמת העולם השנייה, שנמצא בלטרון וצפוי להיפתח לקהל הרחב בקרוב. המתנדבים שלנו פועלים בין היתר להרחבת מאגר המידע במקום".

עוד מספר גרץ כי בני ברית ישראל רכש לאחרונה ציוד רפואי המיועד למחקר בבתי חולים בארץ: "הצלחנו לתת הלוואות ליתומי צה"ל, ובשנה האחרונה אספנו תרומות לעולים שהגיעו לארץ לאחר שנמלטו מהמלחמה באוקראינה".

בתחילת השבוע קיבל גרץ תעודת הערכה על פעילותו בארגון מקצין שריון ראשי. חלק מהחיילים בשריון זוכים בשבע השנים האחרונות לקבל מלגות מבני ברית. מחליפו של גרץ, עמנואל (מנו) כהן, צפוי להיבחר היום רשמית לתפקיד נשיא בני ברית ישראל במהלך כינוס ועידת העמותה.