הנהלת קרן הסיוע ליתומים על שם ד"ר אליהו חכים התרגשה עד דמעות מהמחווה של משפחת הנער שזכה להגיש חלום. אחרי שרפאל (שם בדוי) השתתף בתחרויות טניס בינלאומיות בסיוע הקרן,  הסבים ביקשו לעלות לקברו של חכים, הניחו זר פרחים והדליקו נר נשמה לזכרו כאות תודה. "פעם ראשונה שמשפחה הזוכה לכספי סיוע מהקרן מודה ישירות לתורם שהלך לעולמו. זה ריגש אותי עד דמעות", אמרה רלי ארין, המנהלת את הקרן בהתנדבות.

אליהו חכים היה רופא שאהב מאוד ילדים, ומת בגיל צעיר מבלי שהיו לו ילדים משלו. בצוואתו ביקש להקים קרן הקדש מכספיו לסיוע לילדים יתומים. קרן ההקדש חברה לארגון אדנמ – בית לילדים ולמשפחות אומנה, הפועל בשיתוף ובפיקוח משרד הרווחה להשמת וליווי ילדים ומשפחות אומנה, ולשיתוף פעולה במסגרת פרויקט "הגשמת חלומות" לילדים יתומים הגדלים במשפחות אומנה.

לפני שנתיים המליצה מנחת האומנה של אדנמ להנהלת הקרן להגשים את חלומו של רפאל (שם בדוי), יתום הגדל מיום שנולד אצל סביו. רפאל, כיום בן 17, משקיע את כל מרצו וזמנו זה שבע שנים לטניס, והוא משתתף בקביעות בטורנירים ברחבי הארץ וזוכה להישגים רבים. בשנה שעברה הביע את רצונו להתקדם בטניס ולשחק גם בתחרויות בחו"ל. להגשמת חלומו התגייסה קרן ההקדש ע"ש חכים, שמימנה לו פתיחת כרטיס שחקן בינלאומי, טיסות והשתתפות בתחרויות שמהן חזר עמוס חוויות, נלהב ונרגש.

מיום שנולד גדל רפאל אצל הורי אמו בצפון. הוריו נפרדו עוד לפני שנולד, כאשר האם הייתה בהריון. כשהיה בן 4 וחצי חלתה האם בסרטן, ולאחר מאבק של שנתיים וחצי נפטרה. רפאל בחר להישאר לגדול אצל סביו, המשמשים לו משפחת אומנה עד היום. 

"בזכות ההקדש, ילדים הגדלים באומנה יכולים להגשים חלומות ולנצל את הפוטנציאל הגלום בהם", אומרת העו"סית נוגה חיות, מנהלת שירות האומנה באדנמ. "אלה תקווה ואור לאותם ילדים שגורלם לא שפר עליהם".

רלי ארין, מנהלת הקרן, מוסיפה: "אני שמחה על שיתוף הפעולה עם אדנמ, ומקווה שיחד נזכה להגשים עוד הרבה חלומות".

ארגון אדנמ מזמין משפחות ויחידים המעוניינים לשמש כמשפחות אומנות לפנות בטלפון 4561*.