במסגרת אירועי הקיץ התקיים בסוף השבוע אירוע מרגש של פסטיבל צמי"ד (צרכים מיוחדים) המסורתי בירושלים, שנערך זו השנה השישית ברציפות. באירוע השתתפו מאות משפחות לילדים עם צרכים מיוחדים ואורחיהן, שבילו אחר צהריים חווייתי בגן הבוטני בעיר.

באירוע מתכנסות משפחות מיוחדות וקהל רחב לפעילויות כיף משותפות. את האירוע יזמו, הפיקו וקידמו: עמותת קשר - הבית של המשפחות המיוחדות, המנהלים הקהילתיים בירושלים ומחלקת צמי"ד באגף חברה בעיריית ירושלים ובשיתוף של קבוצת "הורים מובילים שינוי" של עמותת קשר.

ההפנינג בסוף השבוע כלל עבור הילדים הרבים ומשפחותיהם שלל פעילויות והפתעות שמותאמות לאוכלוסייה עם מוגבלויות ולקהל הרחב. לדברי המארגנים, מטרת המפגש "היא גם כיף והנאה, אבל מעבר לכך - להוביל לשינוי וליצירה של שיח משותף בין ילדים עם מוגבלות ואחרים. מטרה נוספת היא לחשוף את הילדים לעולמות משותפים, ובכך לקבלה חברתית טובה יותר".

"האירוע התחיל ביוזמה של מנהיגות ההורים הירושלמית שלנו, וגדל וצמח בשותפות נאמנה עם מחלקת צמי"ד בעיריית ירושלים והעומדת בראשה הילה זיו", סיפרה מאיה סגל, מנהלת פיתוח והכשרה בעמותת קשר. "ההורים ביקשו לייצר מפגש מהנה בין המשפחות המיוחדות, אך גם חיבור למשפחות אורחות כדי ליצור אירוע מכיל ומקרב. התרגשנו לארח את הקהל הגדול שהגיע, לראות את השמחה של ילדים שלא תמיד מוצאים את המקום המתאים עבורם באירועים דומים, ביחד עם קהל רחב שבחר להשתתף באירוע.

המשפחות שיתפו עד כמה המפגש הזה משמעותי עבורן, ואנחנו נמשיך בעשייה מתוך אמונה שכל אירוע כזה שמקדם הכלה מקרב אותנו עוד קצת ליום שבו נרגיש קהילה אחת, שכולם שווים בה".