מזג אוויר לא שגרתי פקד היום (שלישי) את ישראל, כשלצד חום כבד ירד גשם כבד באזורים מסוימים בארץ. מנהל אגף אקלים בשירות המטאורולוגי בבית דגן, ד"ר עמוס פורת, הסביר את התופעה החריגה. 

בשיאו של חודש יוני: גשם כבד בתל אביב, סופות חול באילת

על פי דבריו, האירוע קשור למעבר של שקע שרבי דרומי ולהשפעת החזית החמה שלו, בליווי זרם סילון בשכבות הגבוהות של האטמוספירה. בעקבות זאת, נוצרו והתפתחו עננים בצפון מזרח מצרים ובסיני והם נעו לאזורנו. הם הגיעו לדרום הארץ (בעיקר לנגב) בשעות הבוקר המאוחרות, ובהמשך גם למרכז הארץ.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>
לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

לדבריו, כמויות הגשם נעות בין כמה עשיריות המילימטר לבין מספר מילימטרים והם מלווים בסופות רעמים והיו גם דיווחים על ברד, כאשר בדרום הערבה ובאילת היו סופות חול.

"אירוע רביעי של גשם מסוף מאי ועד אמצע יוני הוא חריג. ניתן לציין ב-70 השנים האחרונות, רצף אירועים דומה רק בשנת 1957, בה היו ארבעה אירועי גשם מסוף מאי עד אמצע יוני 1957", ציין והוסיף: "קיימות גם חריגות בכך שתפרוסת הגשם  אינה מקומית ומגיעה עד עומק הנגב כבר בפעם השלישית בשלושת השבועות האחרונים". 

לסיום, ד"ר פורת התייחס לחודשי יוני חמים שנרשמו בעבר: "בשנים 1992 ו-2018 כבר היו חודשי יוני גשומים מהנוכחי, והיו גם מקרים של שטפונות מדבריים בחודש זה. אבל רצף אירועי גשם שכל אחד מהם מורגש ולא באופן מקומי בלבד, הוא חריג לחודש זה.