הוועדה למיגור העישון בקרב בני נוער, שהוקמה בעקבות מותו של הנער מידן קידר ברוך ז"ל, הגישה היום (שלישי) שורת המלצות על מנת להילחם בתופעה. בין ההמלצות שהוגשו: מכירת מוצרי עישון מגיל 21, רישיון עסק לנקודות מכירת סיגריות, תמונות מרתיעות על האריזות ואיסור סיגריות אלקטרוניות בטעמים.

ההמלצות הוגשו לאישורו של מנכ"ל משרד הבריאות, וטרם פורסמו המלצותיה של הוועדה באופן רשמי. עם זאת, בכל מקרה מדובר בהתקדמות בכל הנוגע לעישון בקרב בני הנוער.

כזכור, מידן קלר ז"ל, נפטר לאחר שהיה מאושפז מספר ימים בבית החולים שניידר עקב שימוש בסיגריה אלקטרונית, ממש ימים ספורים לאחר יום הולדתו ה-16. משפחתו של הנער התקשתה לקבל את הבשורה על מותו.בפוסט עצוב שכתב אביו, הוא הודיע על מותו: "ה' נתן וה' לקח, יהי שם ה' מברך. אבל כבד ירד עלינו. הבן היקר שלנו מידן מרדכי הלך לעולמו, יהיה זכרו ברוך".

סיפורו של מידן נגע בנקודה כואבת של חוסר אכיפה נהלים ופיקוח בכל הנוגע לעישון של סיגריות אלקטרוניות בקרב בני הנוער. קלר ז"ל הועבר  למרכז שניידר מבית החולים קפלן, במצב של קריסת ריאות. מבירור רפואי מקיף שערכו בבית החולים קפלן עלה כי מצבו של הנער נגרם, ככל הנראה, כתוצאה מעישון של סיגריות אלקטרוניות.  בעקבות מותו הוקמה וועדה שכעת הגישה המלצותיה.