למרות השרב הכבד, כ-90 אלף מטיילים ביקרו בשמורות הטבע והגנים הלאומיים במהלך השבת. כ-6000 מטיילים לנו במהלך הסופ"ש ברשת חניוני הלילה. בין החניונים בולטים חניוני המים: חורשת טל, אכזיב, מעין חרוד ואשקלון ובנוסף חוות משמר הכרמל.

בין האתרים הבולטים היום: גן השלושה (סחנה) עם כ-3100 מבקרים, הגן הלאומי מצדה עם כ-2700 מבקרים והגן הלאומי קיסריה עם -2400 מבקרים.

בתוך כך, במהלך כל חודש יוני מציינת רשות הטבע והגנים את "חודש אדם וים" אשר  נערך בכל שנה בסמוך ליום האוקיינוסים הבינלאומי (8 ביוני). חודש שלם של הסברה והגברת מודעות ומחויבות הציבור לשמירת הים ואוצרות הטבע בישראל. במסגרת החודש מתקיימות מגוון פעילויות באתרי רשות הטבע והגנים לאורך חופי הים התיכון. ביום שישי הושבו לים 18 צבי ים 17 חומים ואחד ירוק לאחר שטופלו ושוקמו במרכז הצלה לצבי ים של רשות הטבע והגנים בחוף בית ינאי.

ד"ר יניב לוי, מנהל המרכז הארצי להצלת צבי ים, רשות הטבע והגנים: "השבת צבים לטבע הוא תמיד יום מרגש ומשמח אחרי חודשים של שיקום, לצבי הים יש חשיבות עצומה בשמירה על המאזן האקולוגי בים התיכון ולצערי כל הסיבות שהם נמצאים בסכנת הכחדה הינה כתוצאה ממעשי אדם: דיג, זריקת פסולת בים, פיצוצים, כלי שיט ועוד, יש לנו אחריות גדולה לטבע וחשוב שנשמור עליו, נקפיד לא להשליך פסולת בים וביבשה, לא להשאיר רשתות דיג במים ולידע אותנו במידה ונתקלתם בצב פצוע במוקד רשות הטבע והגנים 3639*".

בתוך כך, מזג האוויר החם לא הרתיע אלפים, שהגיעו בסוף השבוע לקטיף דובדבנים בעשרות מטעים בצפון רמת הגולן. "יש השנה יבול טוב של דובדבנים, אבל כבר היו שנים טובות יותר עם יותר דובדבנים בעצים. השנה היה לנו רק גל קור אחד בחורף ובחודש מרץ ירד ברד, שפגע בייבול, אבל למרות הכל, יש עוד דובדבנים בשפע", סיפר סולימן איברהים, המכונה "אבו רמי", שמזה כ-20 שנים מגדל דובדבנים במטע המשפחתי הפסטוראלי והציורי, החולש על ברכת רם באזור הכפר הדרוזי מסעדה שבצפון רמת הגולן. "גם אבא שלי גידל במטע הזה דובדבנים וזה עובר מדור לדור", הוא סיפר עוד על רקע קרטונים עמוסים בדובדבנים, אותם הוא קטף ביחד עם אשתו, מוחסנה איברהים. "אני מורה לביולוגיה בתיכון במסעדה  ועוזרת בקטיף הדובדבנים", היא סיפרה.

בני הזוג איברהים במטע הדובדבנים בצפון רמת הגולן (צילום: משה כהן)
בני הזוג איברהים במטע הדובדבנים בצפון רמת הגולן (צילום: משה כהן)

"מאז תחילת עונת קטיף הדובדבנים מגיעים לכאן מבקרים רבים, שנהנים מהקטיף ומפסטוראליות. הנוף כאן יותר יפה משווייץ – מול החרמון ומעל ברכת רם. זו חוויה מיוחדת", הם סיפרו עוד – "מגיעים לכאן יהודים וערבים. קטיף הדובדבנים מאחד את כולם. משפחות גדולות קוטפות יותר דובדבנים כדי שיהיה לכולם".

לדבריהם, ישראלים רבים מבינים הייטב בדובדבנים, באיכותם ובזנים השונים. "הדובדבן פרי אהוב על רבים וגם מי שאינו חקלאי לומד מהר מאוד את הקטיף הנכון. אנחנו נהנים לראות משפחות שלמות קוטפות ביחד דובדבנים. זה כבר בילוי משפחתי".

במקביל לקטיף העצמי של המבקרים, בני הזוג איברהים קוטפים בקצב מוגבר ושולחים, בדומה למגדלי דובדבנים נוספים במטעים הרבים באזור, את הפרי לבית אריזה ומשם הוא מגיע למרכולים ולחנויות הירקות והפירות.