בסימן 100 שנים לתחום ריקודי העם, התקיים ביום שישי האחרון "אירוע שיא" בפתח תקווה, בהשתתפות כ-1,000 ילדים מכיתות ב' והוריהם. האירוע, שסיים עוד שנה מוצלחת של פרויקט "רוקדים כחול לבן"  בעיר, היה השנה חגיגי ותוסס במיוחד. 

"אנחנו רואים חשיבות גדולה בפרויקט הזה, שמצליח לחבר את ילדי בתי הספר היסודיים בעיר לעולמות שהם לא חווים בדרך כלל", אומר ראש עיריית  פתח תקווה רמי גרינברג. "דווקא בתקופה הזאת, שמאופיינת בכך שכל ילד נוטה להתייחד עם הטלפון הנייד שלו, ויש פחות הזדמנויות מבעבר למפגשים חברתיים, תחום ריקודי העם מצליח לחולל שינוי, ליצור חיבור חברתי ולאחד את הקהילה באמצעות מוסיקה ישראלית מתקופות שונות – בעיני יש לזה חשיבות רבה. אנחנו רואים בפרויקט הזה ערך ערכי ממדרגה ראשונה ונמשיך להשקיע בו". 

את פרויקט "רוקדים כחול לבן" בבתי הספר ייסדה מירי אקוני, שמקדמת את תחום ריקודי העם בישראל כבר עשרות שנים. "השנה הרחבנו את הפרויקט לעשרות בתי ספר בישראל, והאירוע בפתח תקווה היה אירוע השיא, שבו מאות תלמידים מ-14 בתי ספר בעיר הגיעו כדי לרקוד ביחד. התרגשתי לראות את זה, את הזיק בעיניים שלהם ושל הוריהם שירדו לרקוד איתם וקיבלתי הוכחה נוספת למה מדובר בפרויקט חשוב כל כך. במהלך האירוע ניגשה אליי מישהי שאמרה לי שלפני 20 שנה היא נהגה לרקוד את אותם ריקודים שכעת היא רוקדת עם ילדיה וכמה היא מאושרת על זה. זה רק מוכיח שישנם עדיין תחומים שיכולים לאחד בין הדורות גם היום – ואין כמו שירים יפים של העם הזה שלנו כדי לעשות זאת", אמרה אקוני.

מירי אקוני ראש העיר  פתח תקווה רמי גרינברג ובילי עידו (צילום: איליה כיטוב ואילון פרת)
מירי אקוני ראש העיר פתח תקווה רמי גרינברג ובילי עידו (צילום: איליה כיטוב ואילון פרת)

מי שעוד הגיע לאירוע הוא רועי פן, מנהל אגף הספורט בעירייה, שבא הפעם גם תחת הכובע של אבא, שבתו השתתפה בפרויקט. פן הודה להורים שהגיעו ושיבח את הנהלות בי הספר וצוות המרקידים על עבודתם ועל החשיבות שהם מייחסים לריקודי העם, שתורם לילדים ערכים חינוכיים וציוניים חשובים. 

"זו השנה השניה שהחלטנו שאנחנו משלבים בבתי הספר את הפרויקט החשוב הזה, שמוכיח את עצמו בכל פעם מחדש", הוסיפה בילי עידו, מנהלת תחום המחול באגף הספורט העירוני. "היתה פה חגיגה ישראלית של שירים וריקודים. באמצעות סדנאות ייחודיות ופעילויות קבוצתיות, שאנו מקיימים בכיתות באמצעות הצוות המדהים של מירי אקוני, הילדים מקבלים הזדמנות להתרגש ולשמוח בתוך שגרת הלימודים האפורה לפעמים, אגב כך גם לחזק את הקשרים החברתיים ביניהם, שלהם והכי חשוב – לשמוח ולחייך".