עונת הקיץ של פרויקט תגלית נמצאת בעיצומה, ובמהלכה יגיעו לישראל יותר מ־15 אלף משתתפים מכל העולם. בין הקבוצות הרבות הגיעה גם קבוצה של משתתפים עם צרכים מיוחדים, אשר מונה 25 צעירים מארה"ב עם מוגבלויות קוגניטיביות, תקשורתיות ופיזיות. הקבוצה סיירה בישראל, בדומה לקבוצות תגלית אחרות, ברמת הגולן, בצפת, במצדה, בים המלח, בירושלים ובתל אביב, באופן המותאם לצורכי המשתתפים בקבוצה.

אחת מחברות הקבוצה היא שושנה בת ה־25 מפלורידה, ארה"ב, שנולדה בסין וגדלה בבית יתומים סיני עד גיל 13. הוריה, יהודים אמריקאים, המתינו כארבע שנים כדי לאמץ אותה בשל בירוקרטיה, ובעת ששהו בישראל הם קיבלו את ההודעה המשמחת כי האימוץ אושר. שושנה מציינת שבשל כך יש לישראל משמעות מיוחדת עבורה, וגם בזכות העובדה שסבה, סבתה, דודיה ובני דודיה חיים בארץ.

"קשה לי לבחור איזה חלק בסיור הכי אהבתי, כי אהבתי את כולו. נהניתי לטייל בישראל אך חוויה אחת הייתה משמעותית במיוחד עבורי – כשהיינו בירושלים חגגו לי ולחברות וחברים נוספים מהקבוצה בר/בת מצווה. הרגשתי שאני חלק מהעם היהודי והמסורת היהודית, אני מאוד אוהבת לחגוג את החגים היהודיים, וזה הרגיש לי כמו החג שלי", אמרה שושנה.

שושנה מספרת ששמחה במיוחד להכיר אנשים חדשים: "לא תמיד קיבלו אותי במסגרות שהצטרפתי אליהן, אך כאן הרגשתי שקיבלו אותי בצורה מדהימה מהרגע הראשון. שמחתי לבלות עם חברי הקבוצה ובמיוחד שמחתי להכיר את חיילי צה"ל שהצטרפו אלינו. אני לא יכולה לחכות עד הפעם הבאה שאגיע לישראל".

מנכ"ל תגלית גידי מרק: "תגלית חורטת על דגלה לאפשר לכל צעיר/ה יהודי/ה בגילאי 18־26 להשתתף בסיור של עשרה ימים בישראל. מדי שנה משתתפים בתגלית מאות צעירים עם צרכים מיוחדים, בין אם בקבוצות ייעודיות או עם עזרה בקבוצות רגילות. החוויה שהם מקבלים פה היא משנת חיים. תגלית נותנת לכך את מלוא התמיכה והתנאים הנדרשים: אוטובוסים מיוחדים, ליווי של מטפלים ועוד. אנו רואים בהשתתפותם חשיבות אדירה – כל ישראל ערבים זה לזה".