פרסום ראשון: אלו"ט, אגודה לאומית לילדים ולבוגרים עם אוטיזם, מכריזה על הקמת קרן שתשקיע בחדשנות בתחום האוטיזם. על פי הכרזת אלו"ט, הקרן מיועדת למימון פרויקטים חדשניים של יזמים טכנולוגיים, יזמים חברתיים וחוקרים, והיא תפעל לקידום ולפיתוח הידע, האבחון, דרכי הטיפול והמענים לאוכלוסיית האנשים שעל הרצף האוטיסטי ובני משפחותיהם בישראל.

"הקרן לחדשנות של אלו"ט", בהיקף של מיליון שקלים, מתחילה את פעילותה בפרסום קול קורא למיזמים רלוונטיים, בשלושה מסלולים בהם: מחקרים המתנהלים באקדמיה ובמכוני המחקר, מיזמים טכנולוגיים של חברות ואנשים פרטיים ומיזמים קהילתיים וחברתיים - כל מה שיש בו פוטנציאל לקדם ולסייע במתן מענים לאוכלוסיית היעד.

רונית שוסל, מנהלת החטיבה לפיתוח ידע, מחקר והכשרה באלו"ט ומובילת הקרן, מציינת: "הקרן תיתן עדיפות למיזמים שנותנים מענים פורצי דרך בתחומים שבהם לא קיים מענה מספק. מיזמים או מחקרים שייבחרו יקבלו בין 250 אלף ל־500 אלף שקלים מימון שנתי והמועד האחרון להגשת ההצעות הוא סוף חודש יולי הקרוב".

שוסל מוסיפה: "עד היום כל הפיתוחים לטובת אוכלוסיית אנשים על הרצף האוטיסטי בארץ נעשו ביוזמה ובמימון של גופים אחרים שאינם מטפלים באוכלוסיית היעד בעצמם. עבור אלו"ט זה אך טבעי שנתקדם לכיוון של השקעה ביזמות חדשנית, כאשר יש לנו יתרון עצום בזכות המסגרות שאנחנו מפעילים, שבהן ניתן לנסות ולהטמיע טכנולוגיות, שירותים ומחקרים חדשים, לצד היכולת לספק תמיכות ליזמים דרך ליווי מקצועי וחיבור לקהילת האנשים על הרצף, למשפחותיהם ולנותני שירותים".

להובלת הקרן הצטרף היזם ברק כץ, ד"ר להנדסת חשמל ומחשבים בהכשרתו ויזם בתחום הבריאות הדיגיטלית. באלו"ט מוסיפים: "אנחנו נרגשים כעת לפתוח את הדלת של הקרן להשקעות ולקבל הצעות מהמוחות המובילים במטרה להיטיב ולפתח את היכולת לתת מענה ולסייע לאוכלוסייה החשובה הזאת".