היום (שני), ביקרו הגברת הראשונה של אוקראינה, אולנה זלנסקה, יחד עם רעיית נשיא המדינה, מיכל הרצוג, במרכז הרפואי שיבא. 

במסגרת הביקור, ביקרה בבית החולים השיקומי המשולב ע״ש מרדכי שני בשיבא, במחלקת "צעדים" פגשה את אורי זהבי, בן 25, שבעקבות פציעה קשה נותר משותק בעמוד השדרה הצווארי. בנוסף, פגשה במחלקת "מציאות מדומה" את נורית כהן אברהמס, שמטופלת חודשים רבים בעקבות חסימה של כלי דם בשתי רגליה. 

הגברת הראשונה ורעיית נשיא המדינה ביקרו גם בבית החולים לילדים ע״ש אדמונד ולילי ספרא במחלקת ילדים ד׳ - פסיכיאטריה של הילד. במחלקה פגשו את יונתן, בן 11 אשר מאושפז כחודש ונמצא על הרצף האוטיסטי בתפקוד גבוה. יונתן סיפר על החוויה שלו מהמחלקה, הטיפול המקצועי, וסיפר לשתיים כי אמו סייעה לאזרחים שנפצעו במלחמה באוקראינה. הגברת הראשונה של אוקראינה התפלאה מייחודיות המחלקה, חדרי הילדים והמרחב החינוכי במחלקה.

רעיית נשיא אוקראינה אולנה זלנסקי: "תודה רבה על האירוח. אני מקווה שניצור תכניות חדשות בשיתוף המומחים שלנו מאוקראינה והמומחים שלכם מישראל, על מנת להעצים את מערכת הבריאות שלנו, במיוחד בנוגע לבריאות הנפש, בתכניות למען בריאות הנפש ובתמיכה בשיקום של האזרחים הפצועים, ביניהם ילדים, מבוגרים וקשישים. מערכת הרפואה שלנו לא מצליחה להתמודד לבדה.״

פרופ׳ יצחק קרייס, מנהל המרכז הרפואי שיבא: ״אנו מבינים שאי אפשר לעמוד מנגד ומוכנים להעניק סיוע ותקווה ללא גבול לכל אדם, בעזרת הידע והניסיון של אנשינו, לטובת עתיד בטוח וטוב יותר. זוהי רוח שיבא ורוחה של מדינת ישראל כולה. אנו מאחלים חיים טובים ושלום לך ולכל אוקראינה״.

רעיית נשיא המדינה, מיכל הרצוג: "אנחנו מאוד שמחים שהגעת לכאן לראות בעצמך את הטיפול המיוחד פה בילדים. ישראל מאוד גאה, אנחנו מאוד גאים ורוצים לחלוק את הידע ואת התשתיות ואת מתקני הרפואה הנהדרת שלנו עם אלו הזקוקים להם. אנחנו נמשיך לשתף פעולה ולסייע למומחים שלכם להשתפר אפילו יותר".