על רקע עלייה במספר הנשים המבקשות להתפנות למקלטים לנפגעות אלימות, הודיע משרד הרווחה על הקמת מקלט חדש לנשים נפגעות אלימות ולילדיהן. המקלט יוקם בנוהל חירום וייפתח בתוך שבועות ספורים על מנת לתת מענה למגמת העלייה במספר הנשים שזקוקות למענה זה.

מספר הנשים שעוברות למקלט עקב אלימות בבית גבוה ב־10% בממוצע מהתפוסה בתקופה המקבילה בשנה שעברה. המקלט החדש יוקם על ידי עמותת "בת מלך", אשר כבר כיום מפעילה שני מקלטים לנשים מקרב הציבור הדתי והחרדי. בדומה ליתר המקלטים, מיקומו יישאר בסוד כחלק מתפיסת ההפעלה של מקלטים אשר אמורים לספק מענה בטוח למשך תקופה של חצי שנה ולעתים אף יותר. במקביל, המשרד נערך להקמת מקלט נוסף אשר מיועד לנשים מכלל הציבורים באמצעות הליך מכרזי רגיל.

"אנחנו מזהים מגמת עלייה במספר הנשים שפונות למקלט ועל כן נדרשים להגיב מהר ולהקים מקלט במהירות", אומרת אתי קיסוס, מ"מ סמנכ"לית שירותים חברתיים ויו"ר הוועדה הבין־משרדית למאבק באלימות במשפחה. לדבריה, "במקביל להקמת המקלט, פתחנו שני מרכזי חירום חדשניים בבית שמש ובנהריה שפועלים במתכונת של 24/7, ובקרוב ייפתחו שניים נוספים. לא נשאיר אף אישה שנמצאת במצבי סיכון ללא פתרון הגנתי".

שר הרווחה יעקב מרגי הוסיף: "טיפול באלימות במשפחה הוא עיסוק בדיני נפשות. אנו פועלים לחזק את התשתית החוקית כדי לתת מענה טוב יותר לנפגעות. עמדנו על כך שחוק האיזוק האלקטרוני ייתן למערכת אכיפת החוק ולשופטים כלי נוסף להגן על נשים ולאחר דיונים ארוכים הגענו להסכמה".

למידע ולייעוץ בנושא אלימות במשפחה ניתן לפנות למוקד 118 אשר פעיל 24/7.
בישראל פועלים בשנים האחרונות רק 16 מקלטים לנפגעות אלימות ולילדיהן כשכל אחד יכול להכיל באופן זמני רק 12־15 משפחות בתנאים סבירים, היצע שכבר לא עומד בביקוש המצער למקלט.