במרכז הרפואי לגליל נקבע היום (שלישי) מותה של תינוקת בת שנה וחודשיים מעכו, שנשכחה ברכב. התינוקת הובאה ע"י מד"א תוך כדי פעולות החייאה, שהחלו בשטח ונמשכו על ידי הצוותים הרפואיים בחדר טיפולים מורכב שביחידה למיון ילדים.

מנהל היחידה, ד"ר איתמר מונצ'ק, מסר כי התינוקת הובאה במצב אנוש, ללא דופק וללא נשימה, וכי פעולות ההחייאה כללו מתן טיפול רפואי, קירור הגוף, עיסויים והנשמות, אלא שלמרבה הצער נאלצו הצוותים לקבוע את מותה.

ד"ר מונצ'ק התריע בפני שיכחת תינוקות ופעוטות ברכב, במיוחד בתקופת הקיץ החמה, דבר שעלול להיות קטלני במיוחד, כאשר הטמפרטורה ברכב עלולה להגיע ל-70 מעלות.

על פי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, בעשור האחרון מתו 40 ילדים כתוצאה משכחה והילכדות ברכב. אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים מסרה לאחר מות התינוקת: "אנחנו נמצאים בפתחו של החופש הגדול, שבו הסיכון לשכחה ברכב גדול יותר. חשוב להבין ששכחה ברכב יכולה לקרות לכל אחד ולכל אחת מאתנו. היעדר מסגרת ויציאה משגרה מעלים את הסיכון לשכחה ברכב.

"הדרך הטובה ביותר למניעה היא אימוץ הרגל מציל חיים. לביטחון נוסף מתקינים מערכת החכמה למניעת שכחה ברכב. בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה נוספת של הילכדות ילדים ברכב, כאשר הילדים נכנסים לרכב חונה אך לא יכולים לצאת ממנו. אני קוראת להורים ולכל אדם אשר מסיע ילד ברכבו - אל תגידו לי זה לא יקרה. הקפידו על הנחיות הבטיחות רק כך נמנע את האסון הבא".