ביום חמישי לפני שבועיים הגיעה למספנות ישראל בחיפה אוניית משלוחים חיים מאירלנד, כשהיא נושאת 3,443 עגלים שהובאו לישראל למטרות פיטום ושחיטה. עגלים רבים נראו במצב קשה, מזוהמים, חלקם קרסו על רצפת המשאית ואף תועד עגל מדמם מקרן שבורה. מצבם הקשה התבטא בין היתר בשבעה עגלים שמתו במהלך המסע. 

מתחקיר של "ישראל נגד משלוחים חיים" עולה כי אומנם זו הפעם הראשונה שבה אונייה מגיעה ישירות מאירלנד לישראל, אך בחודש מאי הגיעה אונייה מרומניה כאשר היא נושאת בין היתר עגלים מאירלנד. בארגון הופתעו לגלות כי בדוח משרד החקלאות לסיכום היבוא של חודש מאי לא מוזכרת אירלנד כמקור יבוא של בעלי חיים לשחיטה למאכל בישראל. 

מבקר המדינה כבר העיר בעבר על עיכוב של שנים במתן אישורי יבוא בעלי חיים לשחיטה למדינות חדשות, ומהפערים שמתגלים בין מוצא העגלים לבין מוצא האוניות עולות שאלות כמו האם משרד החקלאות רומה על ידי היבואנים או שלא התנהל בשקיפות, והאם בעלי החיים בכלל עמדו בסטנדרטים הבריאותיים של ישראל. 

גם בשבוע שעבר, במשלוח שהגיע מרומניה, היו מאות עגלים שהגיעו מאירלנד במקור לצד עגלים שהגיעו מהונגריה, רומניה, ליטא ולטביה - מדינה שגם היא לא מופיעה בדוחות משרד החקלאות. 

בשבוע שעבר צוין היום הבינלאומי למאבק במשלוחים החיים, ומארגון ישראל נגד משלוחים חיים נמסר: "התחלנו במאבק לפני תשע שנים מטעמי צער בעלי חיים. עם הזמן, נתחוור לנו שלצד הסבל הקשה מנשוא העובר על בעלי החיים, מדובר בענף מסוכן ביותר מבחינה בריאותית. נראה כי ממשלת ישראל שכחה שהיא לא נבחרה כדי לייצג מעט בעלי עניין וממון, שלא רואים מול עיניהם דבר פרט לכסף. 

"העגלים מאירלנד צעירים ביותר, ועצוב לחשוב כי בגיל של חודשים ספורים בלבד מרגע לידתם הם אולצו כבר לעבור שני מסעות ימיים הכוללים העמסות ופריקות, פחד רב וכנראה שגם אלימות רבה". 

ממשרד החקלאות נמסר: "הטענות חסרות שחר. בנתונים שמפרסם המשרד בשקיפות מדי חודש מצוינות המדינות שבדקו בפועל את בעלי החיים טרם יציאת המקנה לישראל, וחתמו על תעודת הבריאות. רק מדינות מאושרות ליצוא רשאיות להעביר ביניהן מקנה לישראל. המשרד מפרסם את המדינה שממנה יצאה האונייה לישראל, תוך בדיקת העמידה בתנאי היבוא, לרבות תעודות בריאות המעידות על מקור המקנה.

"בכל יבוא המגיע לישראל השירותים הווטרינריים בודקים את מצב בעלי החיים, הן בריאותית והן מבחינת רווחתם. היבוא מתבצע בהתאם לביקוש בצריכת הבשר, וכדי לתת מענה אחר פועל המשרד למציאת חלופות, בהן פתיחת יבוא בשר טרי ומצונן ממדינות רבות ככל הניתן".