כשליה שאולי אשכנזי קיבלה את האבחון של בנה לביא, שקבע כי הוא ילד עם אוטיזם, חייה השתנו. רגע לפני שמשפחתה כמעט התפרקה, היא החליטה להילחם ולהקדיש את חייה למען כל "האמהות השקופות", במטרה להסביר להן לא איך לטפל בילד - אלא בעצמן. 

"כשהבנתי שלביא לא כמו כולם, אף אחד לא היה שם להושיט לנו יד כדי לכוון. היינו צריכים ללמוד לבד על בשרנו. הרגשתי שהזמן דוחק בי, כל הידע שצרכתי - שמגיל 3 ועד גיל 6 המוח של הילדים סופג הכי הרבה מידע, הלחיץ אותי. פחדתי שנפספס את המומנטום", מספרת ליה. 

"רצתי מאבחון לבדיקות, רק מוציאה כסף. אני זוכרת את הרגע שנכנסנו פעם ראשונה לטיפול. הייתי בציפייה שעכשיו יגיע הנס, יתקנו לי את לביא והוא יתחיל לדבר, לא היה לי שמץ של מושג שטיפולים יהפכו להיות חלק בלתי נפרד מחיינו כמשפחה מיוחדת, לתמיד". 

יוקר המחיה, היא מספרת, לא פסח גם על משפחתה - והיא נאלצה לא פעם לבחור בין להוסיף שעת טיפול לילד לבין קניות במרכול. "להוצאות עבור ילד עם אוטיזם אין סוף, והכל חשוב. הקצבה שניתנת לא מספיקה אפילו לחצי מהעלות החודשית, ולא לכולם יש אפשרות לעמוד בזה או בביטוח פרטי שיסייע". 

היא ובעלה כמעט התגרשו, ולאחר תהליך שעשו החליטו להישאר יחד למען המשפחה. "פוטרתי ואף מקום חדש לא הסכים לקבל אותי לחצי משרה. התחושה הזאת גרמה לי להיכנס לדיכאון וכל מה שנותר ואפשר היה זה להפוך את הכאבים להזדמנויות.

"היום אני מנהלת קהילה של אמהות מיוחדות באינסטגרם, מנרמלת הורות מיוחדת, מראה את ההתמודדות שלנו כמשפחה. מלווה ומקדמת משפחות מיוחדות, מרצה מול אמהות מיוחדות, צוותים חינוכיים ורפואיים, עמותות וסטודנטים כדי לתת להן את היד המכוונת, המרימה והתומכת שהייתה כל כך חסרה לי".

ליה מציעה תוכנית ליווי ראשונה מסוגה, "פאזל משפחתי" מבית Mama Rebeka. "מטרת התוכנית לבודד את רעשי הרקע לאמא המיוחדת, ולתת לה את כל הכלים שדרושים לה לטפל בבית שלה כדי שהיא תהיה פנויה ורגועה יותר לטפל בילד שלה שאובחן עם אוטיזם, להעצים ולחזק אותה מתוך הבנה שהיא עמוד התווך של הבית. 

"התוכנית נותנת כלים פרקטיים ויישומיים להמשך הדרך, והיא בנויה משני מפגשים פרונטליים (פתיחה וסיום) שנערכים במתחם My Campus ברחוב הלח"י בבני ברק, ומארבעה מפגשי זום לאורך שישה שבועות יחד עם פאנל מומחים, בהם מאמנת מנטלית, חוקרת הורות ועוד".