המשלחת האולימפית הישראלית קיימה אתמול טקס מיוחד במחנה הריכוז אושוויץ-בירקנאו שבפולין, יממה לפני טקס הפתיחה של משחקי אירופה.

הטקס המרגש התקיים בהשתתפות 60 חברי המשלחת האולימפית. באירוע שיתפה את סיפור חייה ניצולת השואה חנה גפרית במקום הנורא בו נרצחו מאות אלפי יהודים. היא סיפרה לחברי המשלחת על הטרגדיה של משפחתה והתלאות הנוראות שליוו את הישרדותה כילדה בת 4 בפולין בזמן השואה. את חנה ליווה בנה, פרופ' עופר גפרית, שהגיע לאושוויץ-בירקנאו בפעם הראשונה. 

את הטקס המיוחד ליווה הזמר גיא מזיג בשלושה שירים, האחרון שבהם - "התקווה". בטקס  גם נשא דברים שגריר ישראל בפולין, יעקב לבנה.

יצוין כי נבחרת השחייה האמנותית של ישראל תתחרה במשחקים בעיר אושוויץ, השוכנת בסמוך למחנה ההשמדה.

יו"ר הוועד האולימפי, יעל ארד, נשאה דברים בטקס ואמרה: "חנה יקרה, בעומדנו כאן במקום הנורא הזה, אני מבטיחה לך ולכל שורדי השואה היקרים, בשם כל ספורטאי המשלחת, שבכל תחרות בה נשתתף נישא בליבנו את זכר 6 המיליונים שנספו בשואה ובהם בני משפחות רבים של כולנו. עמידתנו כאן היום היא חוליה נוספת בשרשרת הבין-דורית של עם ישראל ואנחנו גאים על הזכות הזו. היום יותר מתמיד. במישור הספורטיבי - משחקי אירופה שנפתחים מחר הם אבן דרך חשובה מאוד לקראת המשחקים בפריז בשנה הבאה. הספורטאיות והספורטאים מגיעים לכאן עם הרבה תקוות כשהם יודעים שזה הזמן להתעלות, לשבור שיאים ולהצטיין".

יו''ר הוועד האולימפי, יעל ארד, בטקס לפני משחקי אירופה (צילום: הוועד האולימפי בישראל)
יו''ר הוועד האולימפי, יעל ארד, בטקס לפני משחקי אירופה (צילום: הוועד האולימפי בישראל)

המשחקים האירופאיים ה-33 יתקיימו בין ה-21 ליוני ל-2 ליולי בהשתתפות 48 מדינות, 7,200 ספורטאיות וספורטאים שיתחרו ב-25 ענפי ספורט על 243 מדליות ו-124 מכסות לפריז 2024. רוב התחרויות יעניקו ניקוד לדירוג האולימפי, מספר ענפים מצומצם יוכל לספק כניסה ישירה לפריז.