פרויקט ייחודי הושק בשיתוף עמותת 'אח גדול למען חיילים בודדים' ורשתות המלונות דן וישרוטל המעניק פתרון דיור לשכבת צעירים מיוחדת- המתגייסים הבודדים. באירוע שהתקיים לקחו חלק הרב ישראל מאיר לאו, רו"ח ראובן שיף- יו"ר אגודת הידידים של עמותת 'אח גדול', השחקן והזמר צחי לוי- שהיה בעצמו חייל בודד, מנכ"ל העמותה- דניאל אהרון ונוספים.

פתרון הדיור נותן מענה ומסייע בתקופת התפר בין תקופת טרום הגיוס לשירות הצבאי, שעבור החיילים הבודדים היא קריטית. הסיוע, השפה והתרבות בחודשים שלפני הגיוס הם קריטיים וישפיעו מבחינה כלכלית וחברתית  וחברתיות על השירות הצבאי. עד כה, החיילים היו צריכים לחכות סמוך ליום הגיוס כדי להתחיל את הבירוקרטיה לקבלת פתרונות מגורים ותמיכה כלכלית. הפרויקט החדש, שבו נעזרו מתחילת השנה עשרות מתגייסות ומתגייסות שהוכרו בהמשך כבודדים, משלב עבודה ברשתות בתי המלונות של דן וישרוטל, ויאפשר להם ולמועמדים לשירות ביטחון נוספים שנחשבים בודדים לתכנן ולהתארגן בצורה מושכלת ויציבה לתקופת השירות הצבאי המאתגרת.

השמועה עשתה לה כנפיים בקרב צעירים יהודים מרחבי העולם, לרה ירמנקו, בת 22, עלתה לארץ יחד עם חברתה קטיה מצ'כיה לפני כחודשיים. לרה, שסיימה תואר ראשון בהוראת אנגלית לא מוותרת על השירות הצבאי, בימים האחרונים סיימה את תהליך הגשת הבקשה להתנדב בצה"ל ומתכננת לבנות את עתידה בארץ: "על בית אח גדול שמעתי עוד בצ'כיה דרך חברה ומאוד חשוב לי להתחבר לאנשים בישראל, גם דרך עבודה. כולם פה נמצאים באותה סיטואציה כמוני וזה יעזור לי בכך שיהיה לי עם מי להתייעץ ולתכנן את צעדי הראשונים בישראל". 

הרב ישראל מאיר לאו, לשעבר הרב הראשי לישראל: "אני מאחל לכם ולכן קליטה טובה, שתרגישו פה בבית מהיום הראשון. אני מברך אתכם שתלכו לבסיסים, תחזרו בשלום ובבוא היום תקימו בעצמכם בית בישראל". ראובן שיף - יו"ר אגודת הידידים בעמותת 'אח גדול למען חיילים בודדים': “המודל של מתן דיור ותעסוקה לבחורים ובחורות מחו"ל שהחליטו להתגייס לשירות צבאי בצה"ל הוא מודל הנותן מענה ללימוד השפה ולא פחות חשוב הכרת המנטליות והתרבות הישראלית.

בשילוב כוחות עם רשתות מלונות דן וישרוטל הקמנו ביפו בית "אח גדול" שמעניק ביטחון כלכלי ומנטלי למתגייסים. שותפינו ואנחנו נעשה הכל כדי שחיילים אלה שעזבו הכל והגיעו ארצה להגן על ישראל, לא ירגישו בודדים לרגע".

השחקן והזמר צחי הלוי, פעיל בעמותת 'אח גדול למען חיילים בודדים': "כשמשפחתי גרה באירופה ועזבתי הכל כדי להתגייס, לפני גיוס הייתי רוב הזמן בים, אצל חברים ובלי בית ומסגרת מסודרת כמו שיש לכם כאן עכשיו. היום הטיפול בחיילים הבודדים הוא עולם אחר ועדיין יש אתגרים, אני בטוח שתעברו את זה כמו גדולים, אני ושאר ה'אחיות והאחים הגדולים' פה כדי לסייע ולעזור לאורך הדרך".