עמותת יש מצב, העוסקת בשינוי חייהם של בני נוער בסיכון, קיימה לאחרונה מפגש יוצא דופן, שבו בכירים במשק, אומנים וספורטאים הופיעו בפני בני נוער במסגרת האירוע השנתי של העמותה, וסיפרו על צמיחה מתוך קושי בחייהם האישיים כמודל לחיקוי עבורם.

על רקע העלייה השיטתית מאז תקופת הקורונה במספר בני הנוער שנקלעים למצבי סיכון בישראל, הוקמה תוכנית "יש מצב", הפועלת גם בבתי הספר, ובפרט בכיתות אתג"ר ומב"ר, במטרה לתת תקווה וכלים להצלחה עבור אותם בני נוער.

בין מי שהופיעו והרצו באירוע המרגש היו הזמרת והמוזיקאית נטע ברזילי, שדיברה על דימוי גוף ועל השנים הקשות שחוותה בצעירותה; השף חיים כהן, שהציג לבני הנוער דוגמה של נער שמן שמערכת החינוך לא האמינה בו ולבסוף גדל להיות שף מצליח; הספורטאית האולימפית זוכת מדליית הזהב לינוי אשרם, שסיפרה על האתגרים הפיזיים והנפשיים שחוותה לאורך השנים עד להצלחה; היוצר והמלחין דורון מדלי, שתיאר ילדות מלווה במחלת דיכאון ואת האופן שהצליח להיחלץ ממנה. לצדם הופיעו גם מנכ"לי חברות מובילות.

האירוע נפתח בברכה ששלח נשיא המדינה יצחק הרצוג. מנכ"ל בית הנשיא אייל שויקי סיפק ראיון מרתק על הבמה, על האופן שבו צמח וגדל מתפקיד של עוזר נהג עד לתפקידו הנוכחי.

כעת יוצאת העמותה בקמפיין הראשון שלה לגיוס תרומות באתר giveback, כאשר היעד הוא 300 אלף שקל - זאת במטרה להוציא בני נוער שאין להם מענה במסגרות הקיימות ממעגל הייאוש וממסלול ההידרדרות.

בכתובת האינטרנט www.giveback.co.il/project/72751 יכול הציבור לתרום, והכספים יופנו לשילוב מרצים נוספים בכיתות של נוער בסיכון ומתן כלים לצוותי חינוך כיצד להוביל את הצעירים לשינוי חיובי.

מייסד ומנכ"ל העמותה ד"ר ליאור צורף: "מזמינים את הציבור להפוך לחלק מהצלחת פעילות העמותה, המשנה חיים של אלפי בני נוער בישראל שזקוקים לכלים כדי לצאת מהחושך".