הסיפור של בריאן פרידלנד, בן 40 מירושלים עם צרכים מיוחדים, נחשף לפני כשנה בסדרה התיעודית של כאן "תנו לעבוד", כמחפש עבודה המבקש להשתלב בשוק העבודה זה כעשר שנים ללא הצלחה. יוסי גרייבר, מנכ״ל קבוצת JLM יזמות, בעלת חברת "זוזו תיירות", המפעילה את לשכות המידע לתייר בירושלים עבור הרשות לפיתוח ירושלים, נחשף לסיפור והחליט לעשות מעשה ולשלב את בריאן בעבודה כנציג בלשכות המידע לתייר בירושלים.

ההיכרות האישית של מנהלי קבוצת JLM עם בריאן ועם עבודתו אפשרה הגשמת חלום נוסף לבריאן: בחברה, שעורכת גם סיורים תיירותיים ברחבי העיר, החליטו להעניק לבריאן עבודה שתשלב בין כישוריו הבימתיים לבין צורכי התיירות בירושלים וכך נולדו הסיורים התיאטרליים המהווים אטרקציה תיירותית, שמשלבת אומנות רחוב ייחודית ומשדרגת את הסיור הקלאסי.

הסיור התיאטרלי הייחודי מתקיים במשכנות שאננים. בריאן משחק את דמותו של משה מונטיפיורי שהקים בירושלים את השכונה הראשונה מחוץ לחומות. המשחק שלו קוצר תשואות מהקהל והולך וצובר נפח משמעותי בהיקפו.

לאחר תקופה שבה הוא עובד ומקיים את הסיורים, בריאן מרגיש לראשונה שהוא יכול ומסוגל להחזיק עבודה בחוץ ורוצה להמשיך להתמקד בהגשמת החלום והמימוש העצמי שלו בתחום אומנויות הבמה. הוא מספר: "ההזדמנות לעבודה בלשכות המידע לתייר, ובהמשך הדרך להופיע כשחקן ראשי בסיורים התיאטרליים מאפשרת לי לגרום לאנשים לצחוק או להיות מרותקים ולשכוח מהצרות שלהם ושלי למשך זמן מסוים. תיאטרון רחוב ובתוכו הסיור התיאטרלי הוא אחת מאומנויות הרחוב האחרונות שנותרו במאה ה־21 ואני שמח להיות חלק מהנוף הנדיר הזה, זו הדרך שלי כדי לעזור לתיירים להרגיש בבית בירושלים".

יובל קליין, מנכ"ל משותף בקבוצת JLM יזמות, מוסיף: "בחרנו להפוך את הפרויקט של לשכות המידע מאינפורמטיבי לפרויקט חברתי של העצמה. הפידבקים מהתיירים שביקרו שהיו טובים לפני השינוי, הפכו למשובים מרגשים אחריו. בזכות החשיפה ליכולת המקצועית של בריאן כעובד בלשכת המידע לתייר יכולנו להכיר אותו ולבנות איתו אמון הדדי ואז להרחיב את מנעד העבודה המשותפת לתפקיד משמעותי כשחקן מרגש ועוצמתי. אני שמח במיוחד שמאז הגיוס שלו הצלחנו להרחיב את מעגל ההשפעה וההעצמה ולגייס עובדים נוספים עם מוגבלויות ולצדן יכולות אישיות מופלאות לפרויקטים שלנו".