המיזם הלאומי לביטחון תזונתי שפועל בעשור האחרון ומעניק לאלפי משפחות נזקקות דמי קניית מזון בהיקף של עד 500 שקלים בחודש כל עוד הן באי ביטחון תזונתי, עמד בתקציב המדינה האחרון בפני סכנה כשבזכות פעילותו והתעקשותו של שר הרווחה, יעקב מרגי (ש"ס), הואיל משרד האוצר שלא לפגוע בהיקף המיזם ולהמשיכו גם השנה לכ-35 אלף משפחות ברחבי הארץ. אבל אז התחיל החלם.

בניסיון נואש להרחיב ולו זמנית את מספר המשפחות הזכאיות החליט משרד הרווחה לאפשר לרשויות המקומיות להשתמש בעודפי תקציב שהיו ברשותו עבור תוספת כזאת. גם ראשי אגפי הרווחה בשלטון המקומי לא חשבו פעמיים והבקשות למשרד לאשר תוספת משפחות למיזם בכל יישוב התחילו לזרום. בזו אחר זו אישר משרד הרווחה את הבקשות, אמנם תוך שקיפות שלא מדובר בתקצוב קבוע.

ליבו של אגף התקציבים באוצר גס במיזם הביטחון התזונתי כמו בכלל בהשקעה של המדינה באוכלוסיות הרווחה ובלשכת השר מרגי רצו בחורף האחרון להיטיב עם כמה שיותר משפחות בלי יותר מדי מחשבה קדימה, כל עוד אפשר. דרגי המקצוע במשרד לא עצרו את ההחלטה וברשויות המקומיות חיפשו גם הם להיטיב ולו זמנית עם כמה שיותר משפחות, כך קרה שהשבוע קיבלו כ-6,000 המשפחות שנוספו למיזם בתחילת השנה הודעה מעכשיו לעכשיו כי התמיכה לא תמשיך.

אריאל שורץ, מהפורום הירושלמי לביטחון תזונתי, אומר למעריב: "המיזם לביטחון תזונתי הוא רשת הביטחון האחרונה עבור משפחות מוחלשות רבות. ההחלטה הפתאומית להפסיק את הסיוע היא החלטה לגזור עליהן מצב של מחסור קיומי ואף חרפת רעב של ממש".

מרוב כוונות טובות, יצא שמערכת הרווחה הכושלת מהמשרד בירושלים ועד אחרונת מחלקות הרווחה, העניקו מזון לאנשים באי ביטחון תזונתי רק כדי לקחת אותו מפיהם הלכה למעשה כעבור כמה חודשים, במקום להשתמש בתוספת למשפחות הקיימות כמענקי תוספת מזון.

ממשרד הרווחה נמסר למעריב: "האלטרנטיבה היתה להישאר במכסת המשפחות שנקבעה לכתחילה אבל השר החליט בהמלצת גורמי המקצוע להשתמש בעודפי התקציב להוספת משפחות. כפי שהתחייב השר מרגי, תקציב המיזם לביטחון תזונתי נותר כפי שהיה ולא צומצם, ועשרות אלפי המשפחות הנתמכות מהמיזם ימשיכו לקבל כל חודש את הסיוע כפי שהיה".