קבוצה של תלמידים מכיתות ה'־ח' בירושלים, המרכיבים יחד את "ריינג'ר 973" - קבוצת נוער שוחר רובוטיקה - יצאו בסוף השבוע לסידני שבאוסטרליה כדי לייצג את ישראל בתחרות הרובוטיקה של אזור אסיה־פסיפיק, בהשתתפותן של עוד 50 משלחות תלמידים מהעולם.

התלמידים הציגו באירוע פתרון טכנולוגי בתחום מחזור האנרגיה להפחתת העומסים על רשת החשמל בשעות השיא וכן מיזם שמנצל מכשירים ביתיים פולטי חום לחימום מים ללא חשמל.

אחרי סוף שבוע אינטנסיבי הסתיימה אתמול התחרות והקבוצה הישראלית זכתה באות "הכוכב העולה", שמסמל את היותה הקבוצה שעשתה את הקפיצה הגדולה ביותר מבין הקבוצות וכי השופטים צופים לה עתיד מבטיח לצד ציונים לשבח.

כדי לסייע בעלויות הטיסה והשהות של הקבוצה באוסטרליה, תרמה חברת "קרוס ריבר בנק", אשר מרבית חטיבת הפיתוח שלה פועלת בירושלים, סכום של 25 אלף שקל. אוריאל גולדברג, מנהל קשרי ציבור ותקשורת בקרוס ריבר ישראל, מסר: "אנו שמחים לסייע לקבוצת ריינג'ר במסע היפה שלה לתחרות בינלאומית המהווה חלון ראווה לדור העתיד שיוביל את הטכנולוגיה בישראל. קרוס ריבר רואה שליחות בתמיכה במוסדות וארגונים המקדמים יזמות וחדשנות המחזקים את האקו־סיסטם הטכנולוגי של ירושלים. התחרות הגיעה לסיומה, אך המסע לא תם".

ריינג'ר 973 הוקמה לפני חמש שנים במטרה לקדם את תחום הרובוטיקה בקרב צעירים בירושלים, זכתה במקום השני מתוך 480 קבוצות בתחרות הארצית של 2023 ומתוקף הישג זה ייצגה את ישראל בתחרות FIRST LEGO League בסידני.