בתום 35 ימי מבצע "מרתון דרכון" בארבע הלשכות הגדולות של רשות האוכלוסין וההגירה – בתל אביב, חיפה, ירושלים ובאר שבע - ובמרכז להנפקת להנפקת דרכונים שהוקם בבני ברק, הודיעה הרשות שמהיום ניתן להגיע למרכז לדרכונים ביומטריים בבני ברק ולקבל שירות - ללא קביעת תור מראש.

במהלך מבצע "מרתון דרכון", אשר הסתיים ב־29 ביוני ושהתקיים ביוזמת שר הפנים משה ארבל ובהובלת מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה אייל סיסו - טופלו בכלל סניפי הרשות 455,680 בני אדם, כאשר בלשכות הגדולות ובבני ברק השירות ניתן ללא זימון תור מראש.

המבצע התקיים על רקע המחסור החמור בתורים, כאשר לעתים היה צורך להמתין חודשים ארוכים עד לקבלת תור לחידוש דרכון, או שלא ניתן היה להשיג תורים. במקביל, נוספו משמרות במדפיס הממשלתי, על מנת לעמוד בקצב הגידול של הנפקת הדרכונים.

בתוך כך, רשות האוכלוסין הודיעה שלראשונה ניתן יהיה להזמין תעודת לידה דיגיטלית, החתומה בחתימה דיגיטלית.

השירות יאפשר לציבור לקבל את תעודת הלידה מיידית באזור האישי הממשלתי, בקובץ דיגיטלי או למייל או לטלפון הנייד, ללא צורך בנוכחות אישית בלשכות או בהמתנה להגעת המסמך בדואר. את המהלך מוביל מנהל האוכלוסין ואגף טכנולוגיות דיגיטליות ברשות האוכלוסין וההגירה, וזו התעודה הרשמית הראשונה המופקת באופן עצמאי ואשר כוללת חתימה דיגיטלית.

"ב־2023 הציבור מצפה שהשירותים יגיעו אליו במקום להגיע לקבל שירות", ציין מנכ"ל הרשות אייל סיסו. "הרשות חרטה על דגלה דיגיטציה וקדמה, והשקת השירות החדש מהווה קפיצת מדרגה משמעותית במיוחד".