עיריית ירושלים קיימה בשבוע שעבר, זו השנה ה־26, את אירוע כדורסל הרחוב הגדול והמסורתי - טורניר הסטריטבול 2023, שהתפרש על פני יומיים, בכיכר ספרא. 

למעלה מאלף כדורסלנים ב־14 קטגוריות גיל שונות נטלו חלק בימי התחרות, כאשר המתמודדים שהגיעו למקומות הראשונים זכו בפרסים יקרי ערך. האירוע המרכזי כלל משחק ראווה חגיגי שנערך בטקס הפתיחה שהוקדש לילדים עם מוגבלות ממרכז "עדי ירושלים", מטעם עמותת עדי, המספק מענה ייחודי בריאותי, שיקומי וחינוכי לכ־200 ילדים ובוגרים עם מוגבלות שכלית, התפתחותית ומוטורית, ולבני משפחותיהם.

מי שהיה אמון על ארגון האירוע מטעם העירייה ובמיוחד על משחק הראווה הוא אלון חסיד. אלון הוא אביו של אור בן 18 מ"עדי ירושלים" הלוקה בשיתוק מוחין ונכה 100% מאז היה בן חצי שנה. הוא שוהה במרכז "עדי ירושלים", שם משמש אביו גם כיו"ר ועד ההורים. אלון מספר: "עדי ירושלים אפשרו לי להמשיך בחיים שלי. אני מגיע פעם־פעמיים בשבוע לבקר את אור ואת הצוות המקסים, שעושה לילות כימים למען הילדים, בני הנוער והמבוגרים במקום". 

לאירוע המיוחד גייס אלון שתי אגדות כדורסל, אדי ג'ונסון ששיחק בליגת ה־NBA במשך 18 שנים ומארק ווסט, עם רזומה של 17 עונות בליגה הטובה בעולם, שנמנה עם סגל ארה"ב לאליפות העולם ב־1982. השניים היו אורחי הכבוד באירוע ונטלו חלק במשחק, לצד הילדים הנלהבים.
מנכ"ל "עדי ירושלים", שלומית גרייבסקי, מספרת: " מרכז עדי ירושלים הוא מרכז קהילתי משלב. גרים בו, מטופלים בו ומשוקמים בו ילדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית קשה ומורכבות רפואית מאתגרת. גאוותנו היא כי מעבר לטיפול המקצועי המעולה, אנחנו חלק אינטגרלי מהקהילה. אנו מאמינים כי כל אחד מהילדים יכול וזכאי להיות חלק מהחברה בכל גיל".